آهون منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای خلاف قانون است

رئیس موسسات غیر دولتی گفت: دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای هریک قانونی جداگانه دارند و ادغام آنها خلاف قانون است.

ادغام دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای خلاف قانون استعلی آهون منش رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیر دولتی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ادغام دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای از مدت ها پیش مطرح بوده که در پی اجرای این طرح هزینه دولتی مربوط به این 2 دانشگاه نصف می شود.

وی عنوان کرد: تصمیم اولیه وزارت علوم هم ادغام این 2مرکز آموزشی مهارت محور و عملی است که این کار خلاف قانون است.

آهون منش تاکید کرد: هریک از دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای قانون جداگانه ای برای خود دارند به همین علت اگر قرار بود این ادغام انجام شود یک قانون جدید باید تدوین و به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: 2مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و فنی و حرفه ای کاری موازی و یکنواختی در کشور انجام می دهند و این ادغام به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به دلیل کاهش هزینه ها کمک بزرگی می کند.

آهون منش گفت: در ادغام این 2دانشگاه استادان و کارمندانی ممکن است بی کار شوند که در صورت اجرای این طرح دولت باید برای این افراد اقدامی انجام بدهد.

گفتنی است پیش از این مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم ادغام 2دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای را جزو طرح های مصوب آمایش آموزش عالی برشمرده بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار