معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه

کاخ ناتمام ساسانی مرمت می شود

مرمت کاخ ناتمام ساسانی در بیستون در دست اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:بیش از 10 میلیارد تومان ازاعتبارات ملی و استانی دربیش از 20 پروزه محوطه های تاریخی استان هزینه شده است.

  اکبر رضایی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امسال برنامه بسیار گسترده ای برای انجام کاوشهای باستان شناسی در نقاط مختلف تاریخی استان دارد.

وی ادامه داد: عمارت خسرو در قصرشیرین یکی از این آثار تاریخی ارزشمند استان است که تاکنون چند فصل کاوش باستان شناسی در آن صورت گرفته و هم اکنون نیز در این اثر تاریخی مشغول کاوش و بررسی های علمی باستان شناسی هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تپه آسیاب در شهرستان کرمانشاه نیز یکی از ارزشمندترین تپه های تاریخی استان است که هم اکنون تیم کاوش باستان شناسی مشغول کاوش آن هستند.

رضایی افزود: غار یوان در منطقه میان دربند شهرستان کرمانشاه نیز از دیگر آثار تاریخی ارزشمند استان است که کاوشگران مشغول بررسی های باستان شناسی در آن هستند.

وی گفت: بررسی های باستان شناختی در اطراف سد جامیشان سنقر از دیگر فعالیت های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طول سالجاری است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:کار گمانه زنی و کاوش در سراب هرسین را نیز تمام شده و در حال مطالعات نتایج به دست آمده از آن هستیم.

رضایی همچنین از در دست اجرا بودن مرمت کاخ ناتمام ساسانی در بیستون خبر داد.

 

انتهای پیام/پ

کاوش های باستان شناسی در محوطه های تاریخی استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار