ساری،

سفید پوش شدن قله دماوند و بازماندن کوهنوردان از صعود

کوهنوردان به دلیل بارش باران و برف از صعود به قله دماوند بازماندند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین پور مدیرمجتمع کوهنوردی پلور و پناهگاه قله دماوند گفت: به دلیل بارش برف و باران و باد شدید در ارتفاع بالاتر از پناهگاه قله و دامنه قله دماوند و سختی شرایط صعود، تنها یک گروه موفق به صعود شد.

وی با بیان اینکه صعود به قله دماوند در شرایط نامساعد جوی بسیار دشوار است و به کوهنوردان توصیه نمی‌شود، افزود: کوهنوردان در شرایط نامساعد جوی برای صعود باید تجهیزات مناسب را به همراه داشته باشند.

مدیر کل هواشناسی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بارش برف از ارتفای حدود ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ متر به بالا، قله دماوند را سفید پوش کرده است.


رضوی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با تداوم سامانه، بارش رگباری همراه با وزش باد، کاهش دما و رعد و برق امروز و با شدت کمتر فردا نیز در استان حاکم باشد، به هم استانی‌ها توصیه کرد با توجه به احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب به ویژه در دامنه‏‌ها و ارتفاعات البرز از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی خود داری کنند.

وی به رانندگان نیز توصیه کرد از تردد در مسیل‌ها (محل عبور سیلاب)، سفر‌های غیرضروری به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات خودداری کرده و در صورت تردد با رعایت نکات ایمنی و جانب احتیاط، تجهیزات کامل و لوازم ایمنی را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ع


بارش برف مانع صعود کوهنوردان به قله دماوند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار