سنندج؛

مایه کوبی بیش از 860 هزار راس دام در مناطق پرخطر

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: بیش از 860 هزار راس دام در مناطق پرخطر در استان مایه کوبی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛دکتر فرزاد رحمانی رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی کردستان روز پنجشنبه با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی گفت: بمنظور کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری 40 اکیپ عملیاتی کنترل این بیماری راه اندازی شد و 110 نفر واکسیناتور واکسیناسیون دام را آغاز کردند.

وی تعداد کانون های بیماری 124 کانون ذکر کرد وافزود: با انجام مایه کوبی رایگان، تعداد این کانون ها از ابتدای سال 95 تا تیر سال جاری به چهار کانون کاهش یافته که قابل توجه است.

رحمانی بیان کرد: بیش از860هزار راس دام در مناطق پرخطردر فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری با استفاده از امکانات بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی کردستان در تمام مناطق پرخطر انجام شد.

وی از دامداران خواست با ماموران مایه کوبی تحت نظارت این اداره کل همکاری های لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده مواردی از این بیماری و سایر بیماری های دامی با شماره تلفن گویای 1512 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ م ح

راه اندازی 40 اکیپ پیشگیری از بیماری تب برفکی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.