منیت‌ها را در زندگی کنار بگذارید/ تحکیم روابط عاطفی زوجین با بیان واضح انتظارات

احترام متقابل زوجین به یکدیگر و خانواده هایشان، کنار گذاشتن منیت‌ها و تقویت حس مشترک با هم بودن در زندگی زناشویی از جمله خصوصیات و ویژگی های زوج‌های خوشبخت است.

محمدرضا نظامی روان‌شناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ویژگی یک همسر موفق این است که انتظارات و نیازهای خود را به طور صریح و  روشن به طرف مقابل بیان کند، چراکه این کار باعث تحکیم روابط عاطفی میان زوجین می‌شود.

وی ادامه داد: احترام متقابل زوجین به یکدیگر و خانواده هایشان، کنار گذاشتن منیت‌ها و تقویت حس مشترک با هم بودن در زندگی زناشویی از جمله خصوصیات و ویژگی های زوج‌های خوشبخت است.

نظامی اضافه کرد: از جمله مهم ترین موارد تقویت حس مشترک در زندگی که باعث تحکیم صمیمیت میان زوجین می شود این است که هر یک از طرفین مسئولیت های خود را به طور صحیح انجام دهند تا همه کارها بر دوش یک نفر نباشد.

این روان‌شناس گفت: آخرین و مهم ترین ویژگی یک زوج موفق این است که هرگاه طرفین دچار مشکلات رفتاری شدند به مشاور مراجعه کنند و از این کار ترس و خجالتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه زوجین موفق یکدیگر را مورد توجه قرار داده و دست کم نمی‌گیرند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند، تصریح کرد: معمولا افراد پس از گذشت چند سال از ازدواج‌ خود مانند سال ها و روزهای اول زندگی مشترک به یکدیگر توجه نمی کنند، در حالی که زوج های موفق، کارهای کوچک مانند اولویت قرار دادن نیازها، احترام و گوش کردن به صحبت‌های یکدیگر را مدنظر قرار می‌دهند.

نظامی با اشاره به اینکه زوج های موفق  می‌دانند که ممکن است شرایط زندگی در طول زمان دستخوش تغییراتی شود و در این راستا لازم است تا نگرش خود را نیز تغییر دهند، تاکید کرد: اگر همسرتان به شما از لحاظ عاطفی نیاز دارد، هر کار دیگری دارید رها کنید و به او توجه کنید، زیرا هیچ چیز مهم تر از توجه و رفع نیاز همسرتان نیست.

انتهای پیام/

تقویت حس مشترک، زندگی زناشویی را تضمین می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار