ساری،

۱۹۰۰ مصوبه برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در مازندران

استاندار مازندران از تصویب ۱۹۰۰ مصوبه در استان برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح جلودار در همایش روز ملی صنعت و معدن در ساری با اشاره اینکه بخش صنعت و معدن می‌تواند به رشد اقتصاد استان کمک بزرگی نماید گفت: صنعت هم در توسعه کشاورزی و هم بهبود خدمات بسیار تاثیر گذار است.

فلاح با اشاره به کسب رتبه اول ارائه تسهیلات بسته رونق تولید در سال گذشته و آمادگی برای ارائه بسته‌های رونق تولید در سال جاری افزود: جهت گیری دولت اصلاح ساختار اقتصادی است و در این راستا ریل گذاری و مسیر اقتصاد کشور در جهت بهبود است.

وی ۱۹۰۰ مصوبه را در راستای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحد‌های تولیدی در استان یادآور شد و گفت: اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی دو آسیب جدی برای توسعه اقتصادی کشور است که در هر دو بخش هم کاهش وابستگی به نفت در بودجه و هم واگذاری امور به بخش خصوصی اقدامات خوبی در این دولت صورت گرفته است.

وی کنترل نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ سود بانکی و ثبات شاخص‌های اقتصادی کشور را از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت تدبیر اعلام کرد و افزود: سیاست تعامل با دنیا در دولت تدبیر و امید زمینه توسعه سرمایه گذاری را فراهم نمود و به فرجام رسیدن برجام زمینه حضور سرمایه گذاران را در کشور فراهم نمود که نماد آن را در حضور شرکت بزرگ توتال شاهد بودیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران در مسیر کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازار‌های بین المللی فرصت‌های ارزشمندی برای افزایش تولید و اشتغال و صادرات دارد.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: ما معتقدیم که بخش خصوصی محور و مدار توسعه استان است و همه باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت کنند و کنترل واردات و مبارزه با قاچاق دو رویکرد جدی دولت برای حمایت از تولید داخلی و افزایش اشتغال بوده است.

وی نرخ بیکاری مازندران را در زمستان سال گذشته ۸ / ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس نتایج مرکز آمار ایران این عدد در بهار ۹۶ با ۳ درصد کاهش به ۸ / ۹ درصد رسیده است.


انتهای پیام/ع


جهت گیری دولت اصلاح ساختار اقتصادی است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار