وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت؛

از راه اندازی بیمارستان بانوان تا ممنوعیت ورورد شیرخشک در کشور

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

از راه اندازی بیمارستان بانوان تا ممنوعیت ورورد شیرخشک در کشور/ از راه اندازی بیمارستان بانوان تا میزان قاچاق دارو در کشور/ از گره خودن منابع حوزه سلامت به پول نفت تا میزان قاچاق دارو در کشوربه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخورد شدید با متخلفان در تبلیغات انتخابات نظام پزشکی کشور،تجویز و مصرف دارو در کشور بالا است،بهره‌برداری از شبکه بهداشتی تا 2 سال آینده، بیمارستان ویژه بانوان در کشور راه اندازی می شود، در دولت یازدهم اقتصاد دارو مورد بی مهری قرار گرفت، توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره شیرخشک و برنج های وارداتی آلوده، اضافه‌کاری اجباری پرستاران در بخش‌های‌ دولتی، منابع سلامت نباید به پول نفت گره زده شود، قاچاق ۵ درصدی دارو‌های ممنوعه در کشوراز جمله عناوین برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته بوده‌اند.

برخورد شدید با متخلفان در تبلیغات انتخابات نظام پزشکی کشور

فراهانی با بیان اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف با کاندیدای متخلف برخورد می‌شود، اظهار کرد: کاندیدای هیات مدیره نظام پزشکی باید در تبلیغات خود اثباتی صحبت کنند و اگر کاندیدی بر علیه شخص دیگری فضا سازی کرده و علیه او صحبت کند ما با فرد متخلف برخورد شدیدی خواهیم کرد.

تجویز و مصرف دارو در کشور بالا است

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار کرد: در خانه ایرانیان‌ اقلام دارویی زیادی انبار شده و کشورمان در زمینه تجویز و مصرف دارو نسبت به منطقه وضعیت بدتری دارد و اقلام دارویی به وسیله مردم بیش از حد مصرف می‌شود و خرید اقلام دارویی و تجویز آن باید راهبردی‌تر و حساب شده انجام شود.

بهره‌برداری از شبکه بهداشتی تا 2 سال آینده

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت مهمترین اولویت وزارت بهداشت را استقرار نظام ارجاع عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم هزینه‌ها را کنترل کنیم در وهله اول باید بهداشت را ارتقا دهیم و تاکنون 18 هزار خانه بهداشت نوسازی‌ و 5 هزار خانه بهداشت تجهیز و ساخته شده است و ظرف 2 سال آینده شبکه بهداشتی در همه کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان ویژه بانوان در کشور راه اندازی می شود

پیر حسین کولیوند مشاور وزیر بهداشت به راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: طراحی این مسئله انجام شده و توجه به این موضوع ضرورت دارد.

در دولت یازدهم اقتصاد دارو مورد بی مهری قرار گرفت

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه غذا و دارو باید تصمیمات استراتژیکی گرفته شود، گفت: باید به دارو‌های ژنریک تولید داخل، نوسازی و بازسازی صنعت دارو و شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت دوازدهم توجه شود و در عین حال بازار‌های بزرگی از سوی تولیدکنندگان و سندیکا مورد هدف قرار گیرند.

توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره شیرخشک و برنج های وارداتی آلوده

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال ۹۲ مجوز واردات شیر خشک داده شده اما در سال بعد شیر خشک غیر‌درمانی مخصوص نوزادان هیچ وارداتی به کشور نداشته است، اظهار کرد: تولید شیر خشک متابولیک برای کودکان روال عادی را طی می‌کند که توزیع الکترونیکی آن در حال حاضر شروع شده و بر اساس راه‌اندازی سامانه تولید و توزیع این نوع شیر خشک، همچنین میزان تجویز پزشک برای ما قابل رهگیری بوده که همین مسئله باعث صرفه‌جویی میلیاردی در سال شده است.

اضافه‌کاری اجباری پرستاران در بخش‌های‌ دولتی

ایرج حریرچى قائم مقام و سخنگوى وزارت بهداشت درباره کمبود پرستار اظهار کرد: کمبود پرستار در کشور کاملا جدى است و کمبود حداقل ١٠٠ هزار نفرى مطرح است که در حال حاضر اکثر پرستاران در بخش دولتى با خواهش وزارت بهداشت اضافه کار اجبارى انجام مى دهند.

وی با بیان اینکه اضافه کارى ٨٠ ساعته پرستاران، مشهود است، عنوان کرد: در برخى شهر‌ها از جمله تهران، این کمبود جدى‌تر است و طى ١٠ سال گذشته تمام آگهى هایى که اعلام شده، میزان متقاضیان حدود ٥٠ درصد یا کمتر بوده که شاید این کمبود ناشى از اشتباهات در پذیرش در گذشته باشد.

منابع سلامت نباید به پول نفت گره زده شود

وزیر بهداشت از رئیس‌جمهور 2 مطالبه حوزه سلامت را خواستار شد و گفت: برای ادامه طرح تحول سلامت در مرحله اول باید مدیریت این بخش یکپارچه باشد و در صورتیکه نتوانیم صندوق‌های بیمه را تجمیع کنیم، ادامه طرح شدنی نیست؛ چرا که برخی با تلاش‌هایشان اقدامات ما را از بین می‌برند و هر چه ما می‌بافیم را پنبه می‌کنند.

وی افزود: از طرفی منابع‌مان هم باید پایدار باشد چرا که گره زدن منابع سلامت به پول نفت مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند؛ چرا که همه مردم با این حوزه سر و کار دارند.

قاچاق ۵ درصدی دارو‌های ممنوعه در کشور

وی به نیاز‌های واقعی و القایی در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم نیازهای دارویی را به حداقل برسانیم، اما به هر حال نیاز‌های القایی برای دارو‌هایی مانند سقط جنین، بدنسازی، هورمون‌های جنسی و مخدر‌ها که منع قانونی برای آن‌ها وجود دارد حس شده و بخشی از قاچاق دارو به این نیازهای القایی برمی‌گردد، ورود این دارو‌های ممنوعه با وجود اینکه جرم سنگینی دارند، اما همچنان در کشور دیده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۵ درصد دارو‌های کشور قاچاق است، گفت: به دلیل شرایط کشور نمی‌توانیم دروازه ورود دارو به داخل را باز کنیم.

 انتهای پیام/

 

 از گره خودن منابع حوزه سلامت به پول نفت تا میزان قاچاق دارو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار