پورکاظمی عنوان کرد؛

جزئیات استفاده از دستگاه آلمانی چاپ سوالات کنکور‌های پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: با تهیه دستگاه‌های چاپ سوالات آزمون، امنیت سوالات حفظ شده واز لو رفتن آن جلوگیری می‌شود، اما دستگاه هیچ دخالتی در طرح سوالات ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اظهار کرد: دستگاه چاپ سوالات آزمون آلمانی که قرار است برای طراحی سوالات آزمون‌های پزشکی فراهم شود، این امکان را فراهم می‌کند که سوالات طراحی شده با درج اطلاعات داوطلب چاپ و در پاکت‌های پملب شده در اختیار هر یک از شرکت کنندگان آزمون قرار گیرد، این درحالی است که امنیت سوالات آزمون حفظ شده و امکان لورفتن آن به صفر می‌رسد.

 وی افزود: اطلاعات شخصی و شماره صندلی داوطلبان درجلسه آزمون به دستگاه‌ها داده شده و بر اساس آن ۵ نوع سوال متفاوت با مشخصات فرد آزمون دهنده ثبت و چاپ می‌شود، بنابراین امکان یکی بودن سوالات دو داوطلب در زمان آزمون که در کنار یکدیگر هستند، وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: وعده سفارش دستگاه چاپ سوال از کشور آلمان توسط وزیر بهداشت به مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور داده شده است، این دستگاه چند سال قبل با قیمت ۵ میلیارد تومان توسط سازمان سنجش سفارش و وارد کشور شده است و درحال حاضر در طراحی سوالات آزمون‌های سازمان سنجش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی عنوان کرد: سوالات آزمون توسط اساتید در سطح کشور طراحی و در قالب چند نمونه سوال به دستگاه داده می‌شود و تنها چاپ و ثبت اطلاعات داوطلب و پلمب آن توسط دستگاه صورت می‌گیرد، دستگاه چاپ سوالات آزمون در طراحی و ارائه سوالات مربوط به آزمون هیچ دخالتی ندارد.

انتهای پیام/

فردا، آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون دستیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار