به‌بهانه سالروز انعقاد برجام؛

کوهکن: لزوم اتخاذ مواضع درست مقابل بدعهدی‌های آمریکا در برجام

نماینده مردم لنجان گفت: آمریکا پس از انعقاد برجام، عدم‌ پایبندی خود به این توافق‌نامه را به‌شکل‌های مختلف نشان داده است.

دولت از موضع تهاجمی نسبت به منتقدان برجام عدول کرده استمحسن کوهکن نماینده مردم لنجان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرارسیدن سالگرد برجام گفت: در وهله اول باید به موضع‌گیری‌ها و تصمیمات دولت آمریکا پیرامون برجام توجه کرد چرا که آنان در این مدت عدم صداقت و پایبندی خود نسبت به این توافق نامه را به شکل‌های مختلف نشان دادند.

 وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران تاکنون موضع متقابلی در برابر بدعهدی‌های آمریکا پیرامون برجام انجام نداده است صرفا به دلیل یکسری ملاحظات بوده که به دنیا نشان دهد، ایران به دنبال نقض برجام نبوده است.

 نماینده مردم لنجان تصریح کرد: متاسفانه ما در پذیرش برخی از مفاد برجام که دو پهلو بود غفلت کردیم و همین مسئله باعث شد تا آمریکایی‌ها اقدامات خصمانه‌ای علیه ایران انجام دهند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: آمریکایی‌ها از غفلت صورت گرفته در محتوای برجام نهایت استفاده را کردند و ما باید از این به بعد بادقت و وسواس بیشتری عمل کنیم.

 کوهکن با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بعد از امضای برجام می‌گفتند تحریم‌ها دیگر شکسته شد و از تحریم جدید خبری نیست، متذکر شد: شاید بعد از امضای برجام در برخی عرصه‌ها حرکاتی انجام شد، اما قدم‌هایی کوتاه و اولیه بود.

وی با اشاره به اینکه دولت با اتفاقات صورت گرفته در مسیر برجام، رویه گذشته خود را تغییر داد، گفت: همه شاهد بودیم که در ابتدای امضای برجام و در حالی که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته بود، برخی پیشنهاد برگزاری جشن هسته‌ای می‌دادند و منتقدان برجام را دلواپس می‌نامیدند، اما واقعیت‌های امروز برجام قابل انکار نیست و دیگر دولت از موضع تهاجمی خود نسبت به منتقدان عبور کرده است.

 نماینده مردم لنجان با تاکید بر اینکه براساس تایید بازرسان آژانس، ایران کاملا به تعهداتش در برجام عمل کرده است، گفت: در فضای بدعهدی آمریکایی‌ها، ما باید به‌دنبال اتخاذ مواضع درست باشیم و  اجازه سوءاستفاده را به آن‌ها ندهیم.

 انتهای پیام/

ایران به همه تعهداتش در برجام عمل کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار