اصفهان؛

تشییع پیکر پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزیان در اصفهان

پیکر روحانی جلیل‌القدر و مجاهد خستگی ناپذیر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان از چهره‌های ماندگار تبلیغ دو روز پیش در سن 98 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این عالم وارسته ظهر امروز و بعد از اقامه نماز جمعه روی دست نمازگذاران اصفهانی از مصلای امام خمینی (ره) تشییع و در تخت فولاد به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاج شیخ غلامرضا فیروزیان در سال 1298 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران متولد شد.

وی تحصیلات دینی را در تهران و قم گذراند و با درخواست علمای اصفهان، راهی این شهر شد. آیت الله اسلامی، وی را به نمایندگی خود در تشکیل مدارس اسلامی انتخاب کرد. فیروزیان از طرف آیت الله کاشانی به آذربایجان و خوزستان نیز سفر کرد و براساس همین فعالیت‌ها بود که 19خرداد 1343 دستگیر و ممنوع‌المنبر شد.

با دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) به پاریس به عنوان بازوی پرتوان آیت‌الله خادمی دوره‌ جدیدی از فعالیت‌های مبارزاتی با رویکرد فرهنگی را در اصفهان آغاز کرد. فعالیت‌های عمده وی در «جامعه تعلیمات اسلامی» اصفهان متمرکز شد، هرچند در این دوره نیز شهر‌های دیگر را فراموش نکرد.

ایجاد مدارس دینی، کوشش برای ترویج حجاب و عفاف در این مدارس، بنای بیش از 45 مسجد و تاسیس مراکز فرهنگی به‌ویژه در استان‌های محروم، مبارزه در کنار شهید نواب صفوی و آیت‌الله اسلامی و کمک به نهضت ملی‌شدن صنعت نفت از خدمات این عالم وارسته بود.

 

انتهای پیام/م

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزیان در اصفهان تشییع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.