افزایش بهای نفت در پی افزایش تقاضای چین و کاهش ذخایر آمریکا

به دنبال افزایش تقاضای نفت در چین و کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه با افزایش همراه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشهایی در خصوص اینکه تولیدکنندگان نفت در آمریکا در هفته گذشته فقط 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و همینطور پس از افزایش تقاضای نفت در بازار چین، بهای طلای سیاه با 1 درصد افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 49 سنت افزایش (معادل 1 درصد) به 48 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 46 سنت افزایش (معادل 1 درصد)، 46 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت در آخر هفته به ترتیب با 4.7 درصد و 5.2 درصد افزایش همراه بوده اند.

«اداره اطلاعات انرژی آمریکا» اعلام کرد: هفته گذشته ذخایر نفت خام آمریکا با 7.6 میلیون بشکه کاهش همراه بوده است. این بیشترین سطح کاهش هفتگی در 10 ماه گذشته محسوب می شود.

همچنین درحالی که شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین هفته متوالی به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند، شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد میزان افزایش سکوها در آمریکا به پایین‌ترین سطح در سال جاری میلادی رسیده است.

سطح تولید نفت در ایالت داکوتای شمالی آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی با 10 هزار بشکه کاهش همراه بوده است.

همچنین واردات نفت چین در شش ماه نخست سال 2017، 13.8 درصد بیشتر از سال گذشته میلادی بوده است که این نشان‌دهنده افزایش تقاضا در این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار