اندیشکده آمریکایی: کره شمالی ذخایر پلوتونیوم خود را افزایش داده است+ عکس

کارشناسان آمریکایی مدعی‌اند دولت کره شمالی در حال پردازش پلوتونیوم بیشتری است و این امر فرضیه توسعه برنامه هسته‌ای این کشور را ثابت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز؛ تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز نظارت بر فعالیتهای نظامی و هسته ای کره شمالی در واشنگتن  موسوم به 38 North حاکی از آن است که این کشور در حال تولید مقادیر بیشتری پلوتونیوم است.

پیونگ یانگ در حال پردازش پلوتونیوم بیشتری است

طبق ادعای این اندیشکده، تصاویری که دوربین‌های حرارتی ماهواره‌ها از آزمایشگاه رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای «یونگ بایون» ثبت کرده‌اند، نشان می دهد پیونگ یانگ در حال فرآوری مجدد مقادیر زیادی پلوتونیوم است که این روند می تواند در جهت گسترش تسلیحات هسته‌ای این کشور باشد.

به گفته محققان، تصاویری که از این آزمایشگاه رادیواکتیو منتشر شده فعالیت بی وقفه سانتریفیوژها برای افزایش حجم ذخایر اورانیوم غنی‌شده کره شمالی را نشان می دهند. همچنین نشانه هایی از فعالیت کوتاه مدت  راکتور آب سبک کره شمالی در این تصاویر به چشم می خورد.

پژوهشگران اندیشکده 38 North در بررسی های خود متوجه شده اند در این آزمایشگاه رادیواکتیو دو دوره مختلف فعالیت بازتولید اورانیوم انجام شده است که پیش از این اثری از آن وجود نداشت. مشخص نیست آیا فعالیت بازتولید اورانیوم در این مرکز اتمی بخشی از عملیات سانتریفیوژ یا ذخایر اورانیوم غنی شده است یا خیر. آنها مدعی هستند تنها هدف از تولید این مقدار نامعین از پلوتونیوم تقویت تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ است. به ادعای آنها، انتشار این تصاویر می تواند نگرانی ها را نسبت به برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی تشدید کند.

کره شمالی از کشورهای پیشرو در ساخت بمب اتمی با سوخت اورانیوم و پلوتونیوم است و تاکنون 5 بمب اتمی آزمایش کرده است. این کشور نه تنها فعالیتهای هسته ای خود را محدود نکرده بلکه بسیاری از دانشمندان احتمال داده‌اند پیونگ‌یانگ به زودی ششمین بمب اتمی خود را نیز آزمایش کند.

پیونگ یانگ در ژانویه 2016 یک بمب هیدروژنی آزمایش کرد؛ موضوعی که کارشناسان با دیده تردید به آن می نگرند.

انتهای پیام/ 

 گزارش اندیشکده آمریکایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۶
آفرین بر کره شمالی که از مواضع خویش عقب نشینی نکرد.
آخرین اخبار