مقام ترکیه‌ای دست داشتن آنکارا در کودتای نافرجام را رد کرد

معاون نخست‌وزیر ترکیه دست داشتن آنکارا در کودتای نافرجام این کشور را رد کرد.

گورتولموش دست داشتن آنکارا در کودتای نافرجام ترکیه را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نعمان کورتولموش»، معاون نخست وزیر ترکیه، روز جمعه این ادعا را که کودتای نافرجام از سوی آنکارا برنامه‌ریزی شده را رد و از مردم  این کشور برای به شکست کشاندن این کودتا قدردانی کرد.

او در سالگرد کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 در ترکیه به خبرنگاران گفت: «کودتای کنترل شده‌ای در کار نبود؛ اما اقدام به کودتا شد و از سوی مردم ترکیه دفع شد.»

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد مقامات ترکیه در تلاشند تا حامیان جنبش گولن -که از دید آنها پشت کودتای مذکور بوده‌اند- را بیابند. او در این خصوص گفت: «ما قصد داریم افرادی که با این سازمان ارتباط دارند و آن را حمایت می کنند پیدا و پاکسازی کنیم. ما نمی خواهیم هیچ رفتار غیرمنصفانه‌ای انجام دهیم».

آنکارا «فتح الله گولن»- مخالف خارج نشین دولت ترکیه- را به دست داشتن در این کودتا متهم می‌کند ولی او این اتهامات را رد کرده است.

وزارت دادگستری ترکیه روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از 50 هزار نفر که متهم به ارتباط با جنبش گولن هستند در یک سال گذشته بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

رد اتهام دست داشتن آنکارا در کودتای نافرجام ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار