توصیه‌های آیت‌الله سیستانی برای مرحله پساداعش

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلای معلی در نخستین نماز جمعه پس از شکست داعش در موصل، توصیه‌های مرجعیت‌عالی شیعیان برای مرحله پساداعش را درعراق تبیین کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نخستین خطبه نماز جمعه شیعیان پس از اعلام پیروزی بر داعش در موصل، آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان، طرحی ملی برای مرحله پس از آزادسازی موصل ارائه کرد که مبتنی بر پایان دادن به سهم‌بندی‌های طائفه‌ای و سیاسی، مبارزه با فساد و به حاشیه راندن و اصل شایسته سالاری و پاکی در دادن مناصب است.

به نوشته پایگاه خبری «الرای»، شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده آیت‌الله سیستانی و خطیب جمعه کربلای معلی در این خطبه گفت: اعلام آزادی موصل از دست تروریسم داعش، یک دستاورد و موفقیت مبارک برای همه ملت عراق است.

وی با تقدیر از نقش نیروهای مسلح عراق و کلیه نیروهای مبارز و داوطلب در نبرد با داعش، خون شهدا و زخمی‌های این نبرد برای تحقق این پیروزی تاریخ و مهم را یادآور شد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلای معلی در ادامه بر ضرورت درس‌ گرفتن از شرایطی که موجب شد، داعش وارد عراق شود، تاکید کرد و خواستار تلاش برای عبور از بحران‌ها و حل مشکلات جاری عراق شد.

وی به همگی هشدار داد که خشونت و تحریک طائفه‌گرایی در رقابت‌های سیاسی برای دستاوردهای بیشتر، نتیجه‌ای جز خونریزی بیشتر و تخریب کشور و افزایش دخالت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد داشت و هیچ طرفی در این میان سود نخواهد کرد بلکه همگی خسران خواهند دید.

شیخ مهدی الکربلایی از دولت عراق خواست که بر اساس این اصل که کلیه شهروندان عراقی از تمامی مذاهب و ادیان در برخورداری از حقوق برابرند و با یکدیگر تفاوتی ندارند.
منبع: فارس

انتهای پیام/

توصیه های مرجعیت عای شیعیان برای مرحله پساداعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.