یاسوج؛

بهره برداری از مرحله نخست طرح موزه استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مرحله نخست طرح موزه کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمود باقری گفت: موزه کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۸۶۶ کلنگ زنی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  با بیان اینکه هم اکنون ساختمان و محوطه این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است افزود: مرحله نخست این طرح شامل سالن روباز، محوطه‌سازی، فضای سبز و دیوارکشی در هفته دولت افتتاح و ساختمان موزه نیز تا پایان آبان‌ ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کارگاه مرمت، رستوران و چاپخانه و کتابخانه در حال احداث است.

باقری گفت: در سفر هیئت دولت به استان، پنج میلیارد تومان اعتبار برای این طرح مصوب شد که از این مقدار سه میلیارد تومان برای سال ۹۵ و دو میلیارد تومان برای سال ۹۶ در نظر گرفته شد.

حدود هشت هزار قلم شیء تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۳۰۰ قلم از این اشیاء در موزه نگهداری می‌شود و با افتتاح موزه یاسوج مشکل کمبود فضای برای نگهداری این اشیاء تاریخی رفع می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

کمبود فضا برای  نگهداری اشیای تاریخی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.