ناصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برگزاری انتخابات اینترنتی نظام پزشکی مشکلات متعددی را به همراه دارد

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: برگزارى انتخابات اینترنتى زمینه ساز ایجاد مشکلاتی در روند برگزاری انتخابات خواهد بود.

برگزاری انتخابات اینترنتی نظام پزشکی مشکلات متعددی را به همراه داردنوید ناصری عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هر دولتى می تواند تا حدودی از اقتدار سازمان هاى غير دولتى و مردم نهاد بكاهد و بر اقتدار خويش بيفزايد؛ روش هاى مختلفى براى اين امر نيز بيازمايد اما اعضاء يك سازمان مردم نهاد نیز این انتظار را دارند که برگزاری انتخابات شان شفاف باشد.

وی عنوان کرد: اهميت و نگرانى اين موضوع زمانى به اوج مى رسد كه مجرى انتخابات آن بخشى از دولت بوده و سياستگذاری هايش به طور مستقيم و یا غیر مستقیم در تعارض با منافع اعضاء آن سازمان باشد.

ناصری با بیان اینکه كمتر از يك هفته به انتخابات هفتمين دوره سازمان نظام پزشكى مانده و روند برگزارى انتخابات در هاله اى از ابهام باقى است، افزود: علی رغم اعتراضات شورای عالى نظام پزشكى، شخصيت هاى برجسته اين جامعه و گروهى از نامزدهاى اين انتخابات، هيچ گونه توضيحى از سوى مسئولين اين وزارت خانه جهت رفع نگرانى های آن ها نسبت به نحوه برگزارى و صيانت آراء اعضاء و چگونگى رسيدگى به اعتراضات، داده نشده است.

وی با بیان اینکه كوچكترين اعتمادسازى با اجراى موفق نمونه هاى كوچكترى از اين نوع انتخابات به دست نيامده است، تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته شاهد برخورد پادگانى دولت با جامعه پزشكى و اعمال بيشترين سياست دستورى در نظام سلامت بودیم.

وی افزود: امروزه شاهد اصرار بر برگزارى انتخابات اينترنتى با توجيه كاهش هزينه و كاهش سفرهاى درون شهرى هستيم که می تواند زمینه ساز مشکلات و مسائلی در روند برگزاری انتخابات باشد.

ناصری با اشاره به اینکه صرفه جویی در هزينه راه اندازى ساز و كار انتخابات اينترنتى مهم است، عنوان کرد: با انتصاب گروهى از جامعه پزشكى علاوه بر صرفه جویی در بخش های مختلف از نگرانى هاى پنهان بخش دولتى نیز به طور کامل کاسته می شود.

وی یادآور شد: شايد سال ها زمان لازم باشد تا بدانيم تضارب آراء و افكار، عامل مؤثرى در پيشرفت يك مجموعه است و نبايد از آن احتراز کرد ؛ امیدوارم در آستانه انتخابات شاهد رفتارى طبيبانه از جامعه پزشكى و در شأن سازمان نظام پزشکی باشیم.

انتهای پیام/

برخورد پادگانی دولت با جامعه پزشکی در نظام سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار