کشت برنج در زمین های کشاورزی آبادان

برنج برای نخستین بار در زمین های کشاروزی آبادان کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:برای نخستین بار در آبادان کشت برنج و آبوشیی در بخشی از زمین های موسوم به طرح مقام معظم رهبری از سوی کشاورزان این شهرستان انجام شد.

ناجی شهیب زاده افزود:برای نخستین بار کشت برنج در 20 هکتار از اراضی کشاورزی آبادان و در منطقه عمرانی روستاهای آلبوحمید و عراضه صورت گرفته است.

وی به مد نظر قرار دادن کشت های کم مصرف در منطقه با توجه به محدویت آب کشاورزی در شهرستان آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: این کشت با توجه به شوری زمین های کشاورزی در شهرستان و نیاز به آبشویی و احیاء اراضی و کاهش شوری خاک برنامه ریزی شده است.

شهیب زاده هدف از کشت برنج در زمین های کشاورزی منطقه را احیای زمین های کشاروزی و ایجاد درآمد برای کشاورز از طریق کشت برنج عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:رقم عنبر بو در اولین سال کاشت برنج در آبادان از سوی کشاورزان کشت شد و پیش بینی می شود از هر هکتار 6 تن برداشت شود.

وی تصریح کرد:با توجه به استقبال کشاورزان در آبادان به کشت های جدید در منطقه برای فصل زراعی آینده و پس از احیای اراضی کشت های کم مصرف و جدید در دستور کار این مدیریت قرار می گیرد.

آبادان 2 میلیون اصله نخل خرما دارد.

انتهای پیام /د

کشت برنج برای نخستین بار در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.