بجنورد؛

مدارس زلزله‌زده برای تخصیص اعتبار در اولویت است

استاندار خراسان شمالی گفت: اولویت ما در اعتبارات مستقیمی که از سوی دولت برای خسارت‌های زلزله تزریق می‌شود، مدارس زلزله‌زده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: مدارس زلزله استان در اولویت تخصیص اعتبارات ملی قرار دارند.

صالحی درباره اختصاص اعتبارات به‌منظور بازسازی و احداث مدارس جدید خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد این اعتبارات تأمین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر را آموزش‌وپرورش باید بتواند از محل مشارکت بخش‌های دیگر تأمین کند.

وی با اشاره به ابلاغ وزارتخانه به‌منظور رعایت استانداردهای ایده آل از سوی مراکز پیش‌دبستانی تحت نظارت آموزش‌وپرورش و نیز مدارس غیردولتی،افزود : برخی از این بخش‌نامه‌ها به جای انجام کار به فکر تعطیلی این مراکز هستند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: رعایت تمام این استانداردها خوب و لازم است اما در شرایطی که منابع موجود برای فراهم کردن این امکانات جوابگو نیست، باید حداقل‌هایی را نیز برای مناطق محروم در نظر بگیرند.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی افزود: با کمک فرمانداری‌ها و دفتر فنی استانداری این بخش‌نامه که در رابطه با فضاهای آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی و پیش‌دبستانی است پیگیری و در این زمینه مشوق‌هایی ازجمله واگذاری زمین انجام می‌شود.

صالحی در این جلسه بر تجهیز مدارس به امکانات گرمایشی و زیرساختی و نیز آماده‌سازی فضای ظاهری مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

انتهای پیام/آ

مدارس زلزله زده استان در اولویت تخصیص اعتبارات ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.