اصفهان؛

فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی با محوریت شخصیت امام خمینی(ره) برگزار می شود

مدیر نگارخانه امام خمینی اصفهان گفت:نخستین جشنواره استانی تئاتر روح‌الله هم برگزار شد و فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی با محوریت شخصیت امام خمینی(ره) تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عباس کمساری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جامعه امروزی ما تشنه اندیشه امام راحل است، اندیشه‌ای که در جهت گام‌های جدی اصلاحی، جامعه به آن نیاز دارد.

وی افزود: برای آنکه اندیشه امام به یک فرهنگ و باور عمومی در جامعه تبدیل شود، همه مردم باید در تبیین تفکر امام سهیم شوند، رسانه‌ها و هنرمندان در این زمینه تأثیر مهمی خواهند داشت.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان تصریح کرد: اگر اندیشه‌ای در قالب هنر جای گیرد و با زبان هنر به مردم القا شود، جاودان و ماندگار خواهد بود؛ درواقع در هر موضوعی هرگاه از هنر استفاده کردیم موفق شدیم.

کمساری یادآور شد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) جهت ترویج اندیشه امام از زبان هنر استفاده کرده است و به همین مناسبت نخستین جشنواره داستانی روح‌الله را برگزار کرد که از میان آثار ارسالی بیش از 30 اثر انتخاب و 9 اثر برگزیده شدند و قرار است به زودی به صورت یک کتاب به چاپ برسد.

وی اذعان کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر روح‌الله هم برگزار شد و فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی با محوریت شخصیت امام خمینی(ره) تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

مدیر نگارخانه امام خمینی اصفهان به برگزاری پانزدهمین دوره شعر مهر بهمن هم اشاره کرد و گفت:  این جشنواره به صورت ملی برگزار شده است که امسال در تلاش هستیم آن را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

کمساری اضافه کرد: در راستای تعامل هر چه بیشتر با هنرمندان در ایام هفته میزبان هنرمندان مختلفی از رشته‌های گوناگون هستیم؛ شنبه‌ها پاتوق فیلم‌سازان جوان را در قالب نشستی برگزار می‌کنیم که به نقد و بررسی آثار فیلم‌سازان جوان پیرامون شخصیت امام خمینی پرداخته می‌شود، یکشنبه‌ها به سرود و موسیقی اختصاص یافته است، سه‌شنبه‌ها هم با مستندسازان اصفهانی جلسه‌ای ترتیب داده‌ شده که در آن آثاری پیرامون شخصیت امام پخش شده و به تولید ایده نیز پرداخته می‌شود.

وی تأکید کرد: روزهای چهارشنبه نشست عکاسان اصفهان برگزار می‌شود و هر ماه با حضور اساتید برجسته نشستی تحت عنوان «گوهر معرفت» جهت تبیین اندیشه‌های امام تدارک دیده‌شده است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان به آموزش مجازی اندیشه‌های امام هم اشاره کرد و افزود: این کار از ابتدای سال جاری آغازشده که بیش از 8 هزار نفر در آن مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به نخستین مسابقه ملی عکس روح‌الله خاطرنشان کرد: این مسابقه با مشارکت کانون عکاسان انجمن سینمای جوان اصفهان و شهرداری اصفهان ترتیب داده‌ شده و با هدف ترویج و آشنایی عکاسان با اندیشه‌های امام خمینی و خلق، ایده پردازی و کشف نگاه‌های نو و ماندگار با محوریت روایت شخصیت حضرت امام خمینی (س) برگزار می‌شود، این مسابقه یک شورای سیاست‌گذاری دارد که از هنرمندان جوان عکاسی تشکیل شده و در 3 محور برگزار می‌شود.

کمساری با اشاره به اینکه شخصیت امام، اماکن منسوب به امام و اندیشه امام از جمله محورهای این مسابقه ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: اندیشه امام را می‌توان در خدامحوری، اعتقاد به نقش مردم، توجه به آزادی و استقلال ملت، اهمیت به عدالت اجتماعی و توجه به محرومان خلاصه کرد.

به گزارش فارس نخستین مسابقه ملی عکس روح‌الله در 3 بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای، موبایل و ویژه تا 20 مرداد ماه پذیرای آثار علاقه‌مندان به عکاسی است؛ در بخش ویژه عکس‌های زمان انقلاب و حیات امام که در جُنگ‌های خانوادگی وجود دارد مدنظر بوده و قرار است حق تألیفی هم برای آثاری که به نمایشگاه می‌رسند تعلق گیرد.

برای شرکت در این مسابقه پرتال مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در اصفهان به نشانی ww2.imam-khomeini.ir/roohollah96 آماده دریافت عکس‌های شرکت‌کنندگان با محوریت امام خمینی خواهد بود؛ لازم به ذکر است تاکنون بیش از 265 اثر از طریق سایت به عنوان تنها راه شرکت در مسابقه، حضور یافته است؛ اختتامیه این مسابقه 25 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

تمدید فراخوان مسابقه ملی عکس روح‌الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.