دستگیری 66 نفر در پرونده فروش گوشت اسب در اروپا

پلیس اروپا اعلام کرد 66 نفر در جریان پرونده فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پلیس اروپا روز یکشنبه اعلام کرد 66 نفر به جرم فروش گوشت اسب دستگیر شده اند. این نهاد همچنین اعلام کرد در جریان تحقیق و بررسی در این رسوایی، چند حساب بانکی مسدود شده و دارایی‌ها و چند خودروی لوکس نیز توقیف شده اند.

آزمایش‌هایی که در سال 2013 در ایرلند انجام شد نشان داد برخی از گوشت‌هایی که به عنوان گوشت گاو به فروش می‌رسیدند، به طور کامل متعلق به اسب بوده اند.

پلیس اسپانیا نیز در پی آن، تحقیقات درباره گروهی را آغاز کرد که اسب‌های پرتغالی پیر و یا اسب‌هایی را که در وضعی قرار داشتند که برای استفاده توسط انسان مناسب نبودند، می‌کشتند. این گروه پس از آن، اسناد مربوط به این گوشت‌ها را جعل می‌کردند و آن‌ها را به بلژیک می‌فرستادند. بلژیک یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوشت در اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) اعلام کرد 65 نفر در رابطه با این پرونده در اسپانیا دستگیر شده اند. همچنین، مظنون اصلی که یک شهروند هلندی بوده است، در بلژیک بازداشت شده است.

پلیس اروپا در یک بیانیه اعلام کرد: «65 نفر در اسپانیا دستگیر و به جرائمی از جمله حیوان آزاری، جعل اسناد، جلوگیری از اجرای عدالت، جرائم علیه سلامت عمومی، پول شویی، و عضویت در یک سازمان بزهکار متهم شده اند.»

نتایج تحقیقات در اتحادیه اروپا نشان داد در 5 درصد نمونه‌های جمع‌آوری شده از تمام محصولات به فروش رسیده در اروپا، آزمایش دی‌ان‌ای اسب، مثبت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار