پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا؛

ریچارد هس دوشنبه میزبان وزیر امور خارجه ایران خواهد بود

  پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا در مطلبی از دیدار محمدجواد ظریف و ریچارد هس در بامداد سه‌شنبه به وقت تهران خبر داد.

ریچارد هس دوشنبه میزبان وزیر امور خارجه ایران خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد رئیس این شورا، گفتگویی را با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در روز دوشنبه هفدهم ژوئیه (بامداد 27 تیر به وقت ایران) برگزار می کند.

ظریف در این گفتگو با ریچارد هس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا درباره تحولات جاری در خاورمیانه گفتگو می کند. این گفتگو ساعت شش بعد از ظهر به وقت واشنگتن (2:30 بامداد سه شنبه 27 تیر) صورت می‌گیرد.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا خردادماه در پیامی در صفحه توییتر خود با هشدار درباره حمایت کورکورانه واشنگتن از اقدامات ریاض و ابوظبی، نوشت: حمایت بدون تفکر از عربستان و امارات در برابر قطر و مهم‌تر از همه ایران در یمن و دیگر کشورها، آمریکا را با خطر هزینه ای فزاینده مواجه می کند.

ریچارد هس در فاصله میان سال‌های 2001 و 2003 میلادی، به عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاسی در وزارت امور خارجه آمریکا مشغول به خدمت بود. او در دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش به عنوان فرستاده‌ی ویژه رئیس جمهور آمریکا به ایرلند شمالی و همچنین، هماهنگ کننده برنامه‌ها برای آینده‌ افغانستان بوده است.

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا سال 1394 خورشیدی در کتاب خود با عنوان «جنگ سی‌ ساله جدید»، با اشاره به بحران‌های کنونی که منطقه خاورمیانه درگیر آن است، تجزیه عراق و باقی ماندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در قدرت را غیرقابل اجتناب خوانده است. ریچارد همچنین در این کتاب مدعی شده است باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با هر وسیله ممکن جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

دیدار ظریف و رئیس شورای روابط خارجی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار