ساری،

اخاذی از یک دوست در فضای مجازی

پلیس فتای مازندران فردی که با دسترسی غیرمجاز به ایمیل شخصی یکی از دوستانش قصد داشت از وی اخاذی کند، را شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر این که شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه ایمیل شخصی اش، قصد اخاذی از وی را دارد، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی موفق شدند، متهم که با دسترسی به صفحه ایمیل شاکی، وی را تهدید به انتشار مطالب آن و مزاحمت برای مخاطبان وی کرده بود، شناسایی کنند.


رئیس پلیس فتا مازندران گفت: ماموران متهم را که با انجام تغییر در رمز ایمیل و سایر تنظیمات آن قصد اخاذی ۲۰ میلیون ریالی از شاکی را داشت، پس از هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیر کردند.


سرهنگ محمدنژاد افزود: متهم که از دوستان سابق شاکی بوده است در اعترافات خود اظهار داشت؛ زمانی که شاکی از لپ تاپ وی برای مشاهده پیام خود استفاده کرده بود، با استفاده از تشابه رمز با نام کاربری شاکی، توانست به صفحه ایمیل وی دسترسی پیدا کند.


وی گفت: متهم انگیزه‌ی خود را از این عمل مجرمانه اختلاف مالی با شاکی عنوان داشت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


رئیس پلیس فتا مازندران از کاربران فضا‌های اینترنتی خواست هرگز از رمز عبور مشابه برای حساب‌های کاربری مختلف خود استفاده نکنند و همواره رمز عبور ایمیل و حساب‌های کاربری خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند تا به راحتی توسط افراد فرصت طلب مورد سوء استفاده قرار نگیرد.


انتهای پیام/ع


پایان اخازی  ۲۰ میلیون ریالی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار