فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد؛

آغاز چهارمین مرحله از حذف سیطره سیاه داعش بر نینوا

مرحله چهارم از عملیات آزادسازی نینوا با هدف پاکسازی نواحی باقی‌مانده از شر تروریست‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد که مرحله چهارم از عملیات یاد شده به‌منظور آزادسازی نواحی باقی‌مانده استان نینوا از تسلط تکفیری‌های داعش آغاز می‌شود.

سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) با اعلام آغاز مرحله چهارم این عملیات اظهار داشت: با اجرایی شدن این مرحله به‌زودی آزادسازی منطقه تلعفر شروع شده و هم‌چنین آزاد شدن کامل استان نینوا از شر تروریست‌های تکفیری صورت می‌گیرد.

آغاز مرحله چهارم عملیات حذف داعش از استان نینوا

یارالله با اشاره به دستاوردهای عملیات آزادسازی نینوا افزود: نیروهای امنیتی عراق با انجام حملات سنگین توانستند داعش را بیرون رانده و موصل را آزاد کنند؛ به‌ویژه آن‌که این شهر دارای خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و صعب‌العبوری بود، اما نیروهای عراقی نبردی را صورت دادند که نمونه آن‌را هیچ ارتشی در جهان انجام نداده بود.

فرمانده عملیات "قادمون یا نینوی" تاکید کرد: با آزادسازی موصل به وعده خود عمل کردیم و از استان نینوا به‌جز مناطق "العیاضیة، المحلبیة و تلعفر" ناحیه دیگری در اشغال تروریست‌ها باقی نمانده است.

وی گفت: مرحله چهارم از عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) به‌زودی به آزادسازی تلعفر و مناطق دیگر می‌انجامد و سپس آزادسازی کامل این استان به‌صورت کامل از شر تروریست‌ها اعلام خواهد شد.

آغاز مرحله چهارم عملیات حذف داعش از استان نینوا

در واقع آزادسازی موصل و اتمام عملکرد نیروهای عراقی در مرکز استان نینوا، آغاز مرحله جدیدی از روند مقابله با تروریسم در عراق به‌شمار می‌رود.

چرا که تروریست‌های تکفیری  با شکست در موصل، به‌سمت نواحی غربی نینوا گریخته و در مناطقی چون تلعفر، الحویجه و گذرگاه‌های مرزی مجاور با سوریه مستقر شده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار