وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران؛

داود رشیدی در سینما و تئاتر ایران نقش موثری داشت/ تداوم حیات انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است

وزیر ارشاد ضمن بازدید از نمایشگاه آثار داود رشیدی به تماشای نمایش هفت روز از تیر شصت نشست.

داوود رشیدی در سینما و تئاتر ایران نقش موثری داشت/ تداوم حیات انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا استبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار داود رشیدی در جمع خبرنگاران، در خصوص برپایی نمایشگاه مجموعه آثار داود رشیدی در مجموعه تئاترشهر اظهار داشت: داود رشیدی، بزرگ مردی است که جامعه هنری ما، مدیون اوست. این شخصیت از معدود کسانی است که در گفتمان سینما و تئاتر ایران تاثیر بسزایی داشت و جوانان امروز را تربیت کرد.

صالحی امیری پس از بازدید از نمایشگاه آثار داود رشیدی و تماشای نمایش «هفت روز از تیر شصت»، درباره این اثر گفت: در کنار شخصیت‌های فرهنگی از جمله احمد مسجد جامعی، حجت‌الاسلام مازنی و عده‌ای دیگر از اهالی و علاقه‌مندان انقلاب، به تماشای نمایش و تصویر واقعی واقعه هفتم تیر نشستیم.

وی گفت: ما واقعه هفتم تیر را درک کردیم و با آن فضا کاملا آشنا هستیم. من معتقدم که تداوم حیات انقلاب اسلامی ناشی از مقاومت و شهادت بزرگانی همچون شهید محمدحسین بهشتی و دیگر شهدای هفتم تیر بود. ریشه‌های تنومند انقلاب اسلامی، مدیون و مرهون شهدای بزرگ انقلاب اسلامی و سید شهدا، شهید بهشتی است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: ما از نزدیک وقایع هفتم تیر را دیدیم. با دیدن این نمایش زندگی خود را یک بار دیگر مرور کردم. به وقایع آن زمان برگشتم. اگر امروز حیات داریم به واسطه خون‌های پاک شهدایی است که باید قدردان آنها باشیم و نسل جوان ما باید بدانند که؛ بقا، هویت و تداوم حیات انقلاب ایران مدیون مردم و شهدا است.

 

انتهای پیام/

سیدرضا صالحی امیری از نمایشگاه آثار داوود رشیدی بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار