کرمان؛

از نیش عقرب تا نقره داغ قبض برق

گرمای زیاد هوا ، ریزپگردها به همراه هجوم عقرب ها و صد البته قبض های برق، مردم شهرستان ریگان را چشم انتظار تصمیم دولت برای کمک به این منطقه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  این روزها همه از گرمای ریگان وهجوم عقرب ها وریزگردها وتوفان شدید شن در این شهرستان می گویند
همه از گرمایی صحبت می کنند تا فرد خودش در این شهرستان کویری نباشد آن را حس نمی کند ونمی بیند که چگونه کویر نشینیان شرق استان با آن دست وپنجه نرم می کنند تا بتوانند زندگی خود را از گرمای بالای 54درجه ریگان رهایی بخشند .
اینبار می خواهیم از مردمان کویر نشینی بگوییم که دردهای خود را در سینه نهفته اند وصبوری آنها آنقدر زیاد است که هیچ گله وشکوائیه ای ندارند .
گله از این ندارند که وقتی ریگان بعد از خوزستان دومین شهر از لحاظ ریزگردها وگرمای شدید می باشد تعرفه های برق آن اصلاح ولی ریگان همچنان با قبض های هنگفت اهالی آن نقره داغند .
گله از آن ندارند که شهرستانی که کانون بحران در جنوب شرق کشور می باشد فاقد اداره هواشناسی وایستگاه سنجش میزان غلظت ریزگردها ست .
گله از آن ندارند که نخل های خرمای آنها طاقت گرمای بالای 50درجه را ندارند ونخل ها با تعظیم خود در مقابل کشاورز محصول خود را بر زمین می ریزند تا گرمای سوزان اشک کشاورز ریگانی را دراورد .
گله وشکوائیه از آن ندارند که عقرب ها این روزها وارد زندگی آنها شدند اند وبا ترس ودلهره شب را سپری می کنند .
گله وشکوائیه ندارند وقتی که فریاد می زنند گرمای سوزان ونبود راه مناسب در مناطق کوهستانی تا رسیدن بیماران عقرب گزیده به مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند .
اینها گله وشکوائیه های مردمانی سخت کوش وکویر نشینی است که فقط می خواهند نیمی از مشکلات آنها حل شود .
گرما در این مناطق آنقدر عذاب آور است که بیرون آمدن از منزل را برای اهالی این شهرستان سخت ودشوار نموده .
شهرستان ریگان به لحاظ جغرافیایی واقع در کویر لوت ودارای آب وهوایی بسیار گرم وخشک در تابستان وسرمایی غیر قابل تحمل در فصل زمستان می باشدکه زندگی بدون وسایل سرمایشی وگرمایشی بسیار طاقت فرسا است .
پدیده ریزگردها که در اغلب روزهای سال باعث اختلال در زندگی عادی مردم گردیده استفاده از لوازم گرمایشی وهواساز را اجتناب ناپذیر کرده است .
این در حالی است که شهرستان فاقد شبکه گاز رسانی بوده واهالی عمدتا از برق به منظور گرمایش وسرمایش استفاده می کنند واین امر موجب افزایش سرسام آور قبوض برق گردیده است .
واین درحالی است که شهرستانهای همجوار ریگان قبوض برق آنها اصلاح وشهرستان ریگان همچنان با گرمای زیاد قبض های هنگف مردم ریگان را نقره داغ می نمایند .
قبوض های سنگین برق بر معیشت مردم بی بضاعت وکم درآمد این شهرستانها محروم وکمتر توسعه یافته تاثیر به سزایی داشته ونهایتا باعث کاهش شرایط آسایش ورفاه عمومی وتاثیر مستقیم بر مسائل اجتماعی واقتصادی در این شهرستان گردیده است .
فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمان می باشد که اهالی این شهرستان این روزها با گرمای زیاد دست و پنجه نرم می کنند .
امین باقری افزود:  اقدامات زیادی در زمینه اصلاح تعرفه های برق در شهرستان توسط مسولین ریگانی انجام شده است اما تا کنون این مشکل در شهرستان بر طرف نشده است .
وی بیان داشت: شهرستانهای همجوار ریگان تعرفه های برق آنها از گرمسیری 2به گرمسیری 1اصلاح شده است اما مردم ریگان همچنان چشم انتظار اصلاح قبوض برق خود هستند.
فرماندار ریگان ابراز داشت :شهرستان ریگان با توجه به اینکه یک شهرستان بحران خیز در زمینه توفان شدید، ریزگردها وگرمای شدید می باشد فاقد اداره هواشناسی است .
باقری گفت: با پیگیریهای صورت گرفته مقرر شد ایستگاه پایش غلظت ریزگردها در این شهرستان راه اندازی شود اما تا کنون این امر محقق  نشده است.
وی خواستار اصلاح تعرفه های برق شهرستان کویری ریگان شد.

انتهای پیام/ی

گزارش از موسی ملائیان

از نیش عقرب تا نقره داغ فیش برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار