قابلیت شگفت انگیز Panic Mode در اندروید 7.1 ؛ فرار از دست بدافزار ها

پانیک مود در اندروید 7.1 یک آنتی ویروس نیست بلکه راه فراری از دست بدافزار هاست.

قابلیت شگفت انگیز Panic Mode در اندروید 7.1 ؛ فرار از دست بدافزار هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که یک بدافزار حال از هر نوع آن شامل ویروس ، باج افزار ، تروجان ، malware و مانند آن وارد سیستم شما شود اولین اقدام توسط نرم افزار امنیتی  برای جلوگیری از خرابکاری ونیز پاکسازی آن صورت میگیرد و اگر دستگاه شما فاقد نرم افزار امنیتی باشد ،برای مثال در رایانه سیستم عامل دچار مشکل خواهد شد.

برخی ازبدافزار ها پس از آلوده سازی  به صورت هوشمند امکان حذف خود و نصب آنتی ویروس را هم از بین میبرند و کاربر را با بن بست مواجه میکنند . که عملا کار به اقدامات بنیادی مثل تغییر سیستم عامل یا  ریستارت کامل در گوشی های هوشمند خواهد رسید.

اما شرکت گوگل  به صورت چراغ خاموش قابلیتی را در اندروید نسخه 7.1 توسعه داده است که میتواند شما را از بن بستی که بد افزار هایی با قفل کردن قابلیت های مختلف اندروید و حتی کلید های لمسی گوشی  ایجاد میکنند ، رهایی دهد و حتی اقدام به حذف آن بدافزار کنید.

البته تاکید میشود این قابلیت شما را از داشتن یک آنتی ویروس قوی بی نیاز نخواهد کرد و تنها یکی راه نجات از اقدامات مخرب بد افزار هاست.

این قابلیت مخفی "پانیک مود -  Panic Mode"  نام دارد و به این صورت عمل میکند وقتی گوشی توسط نرم افزار مخرب قفل میشود به طور معمول کاربر بارها دکمه های بازگشت و هوم را فشار میدهد تا بتواند از نرم افزار خارج شود ، در این زمان سیستم  اضطراری امنیت گوگل دست به کار میشود و با توجه به عملکرد غیرعادی کاربر در فشار دادن دکمه ، برنامه در حال اجرا را غیر فعال میکند تا گوشی به حالت اول  بازگردد.

پس از بازگشت به حالت عادی به سرعت سعی کنید یک نرم افزار آنتی ویروس قوی نصب و ویروس کشی کنید و اگر دقیقا نرم افزار مخرب را میشناسید آن را حذف کنید.

 به نظر می رسد ، علت مخفی بودن این قابلیت تاکنون پنهان بودن از هدف قرار گرفتن از طرف هکرها بوده است.

البته همیشه هنگ کردن گوشی به معنای برخورد با بدافزار نیست ، اما اگر به ضعیف نبودن گوشی خود در برابر نرم افزار اطمینان دارید ، درمواقع قفل شدن دکمه یک بار گوشی خودرا  با نرم افزار امنیتی  اسکن نمایید.

انتهای پیام/

فرار از دست ویروس ها در اندروید با قابلیت پانیک مود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار