پورکیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نیمی از دانشگاه های کشور استخر دارند

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: در حدود ۵۰ درصد دانشگاه‌های کشور از امکانات ورزشی از جمله استخر برخوردار هستند که برخی از این استخر‌ها به دلیل استهلاک و استفاده مداوم، نیاز اساسی به تعمیر دارند.

محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه ۵ ساله برای توسعه دانشگاه و زیر ساخت‌های آن تدوین شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در بعد توسعه زیرساخت‌ها با استاندارد‌های موجود فاصله‌داریم به‌گونه‌ای که در پایان برنامه ۵ ساله پنجم باید سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها به ۱/۵ متر می‌رسید که در حال حاضر تنها یک متر است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این سرانه مطلوب محقق شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: امکانات ورزشی دانشگاه‌های بزرگ و دانشگاه جامع در هر استان نسبتا خوب است، اما با توجه به پذیرش بیش از حد دانشجویان در دانشگاه‌ها، بهره‌گیری از این فضا‌ها با مشکل مواجه شده است.

پورکیانی در خصوص نبود استخر در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر کلا ورزش شنا برای دانشجویان برای بهبود وضعیت جسمانی و نشاط یک امر ضروری است که خوشبختانه زمینه‌های خوبی برای ایجاد و احداث استخر در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵۰ درصد دانشگاه‌های کشور استخر دارند و طبیعی بعضی از این استخر‌ها به دلیل استهلاک و استفاده زیاد، نیاز اساسی به تعمیر دارند که امیدواریم باهماهنگی اداره کل طرح‌های عمرانی بتوانیم در این بخش در حد مطلوب عمل کنیم.

انتهای پیام/

 ۵۰۰ میلیون تومان هزینه المپیاد ورزشی دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار