کارگاه آموزش عملی مراقبت مادران باردار در بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزش عملی مراقبت مادران باردار و سامانه سیب برای مراقبین سلامت شهرستان بوشهر برگزار شد.

کارگاه آموزش عملی مراقبت مادران باردار در بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر صبح دوشنبه در حاشیه این برنامه اظهار داشت: در کارگاه چهار روزه آموزش عملی مراقبت مادران باردار و سامانه سیب، نحوه گزارش‌گیری مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان و خدمات ارائه شده در سامانه سیب آموزش داده شد.

حسن فخرایی اضافه کرد: این کارگاه در راستای بهبود کیفیت مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان، کاهش مرگ مادران باردار و نیز ارتقای شاخص‌های بهداشتی سلامت مادران، برای همه مراقبین سلامت شامل ۱۱۰ نفر ماما و غیرماما برگزار شد.

طیبه احمدزاده پزشک مسئول واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت نیز بیان کرد: این کارگاه به‌صورت ایفای نقش مادر باردار و پرسش و پاسخ مراقب از مادر، در خصوص مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان انجام گرفت که نحوه گزارش‌گیری از این مراقبت‌ها و خدمات ارائه شده در سامانه سیب آموزش داده شد.

کارشناس برنامه سلامت مادران نیز در خصوص نحوه صحیح انجام معاینات زنان باردار از قبیل اندازه گیری وزن، فشارخون وصدای قلب جنین، ورم بارداری وبهداشت دهان و دندان، نحوه صحیح پرسش از مادران درخصوص شرح حال بارداری فعلی، سوابق بارداری قبلی، بیماری های مادر، علائم خطر در بارداری و مصرف مکمل های بارداری، به‌صورت عملی در قالب ایفای نقش مادر باردار و مراقب سلامت خدمت دهنده ، مطالبی ارائه کرد.

بنفشه مشتونی اضافه کرد: نحوه مشاوره با مادران باردار و تاکید برای انجام آزمایش سونوگرافی غربالگری ناهنجاری جنین یعنی آزمایشی که برای تشخیص ناهنجاری کروموزومی (سندرم داون، ژنتیکی و دستگاه عصبی جنین در هفته ۱۱ تا ۱۳ بارداری انجام می شود و نیز آموزش به مادران برای پیشگیری از ترومبوآمبولی یعنی تشکیل لخته در اندام های تحتانی بدن و شناسایی علائم آن آموزش داده شد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.