درگیری گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه و آمریکا در شمال حلب

منابع آگاه از وقوع درگیری میان نیروهای تحت حمایت ترکیه با گروه‌های مسلح تحت حمایت آمریکا در شمال حلب خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، منابع آگاه روز دوشنبه اعلام کردند گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه با گروه‌های مسلح کُرد متحد آمریکا درگیر شدند. این درگیری، تنش‌ها میان دو طرف را افزایش داده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این درگیری در نزدیکی یک روستا واقع در شمال حلب به وقوع پیوست. نیروهای ترکیه‌ای در دیگر نقاط، مواضع توپخانه‌های خود را افزایش داده اند.

سخنگوی گروه ی پ گ در این‌باره گفت درگیری‌ها بین این گروه و نیروهای تحت حمایت ترکیه تشدید شده است.

نیروهای گروه ی پ گ تحت حمایت آمریکا هستند و گفته می‌شود در جنگ علیه داعش در رقه، از پشتیبانی واشنگتن بهره‌مند شده اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که با استفاده از منابع مختلف خود بر جنگ در این کشور نظارت می‌کند، اعلام کرد این درگیری‌ها و بمباران توپخانه‌ها، تلاشی از جانب ترکیه برای پیشروی در شمال غربی سوریه بوده است.

گروه‌های مسلح سوری  چند روز پیش اعلام کردند در حال آماده شدن برای پیوستن به ارتش ترکیه در یک حمله بزرگ جدید علیه نیروهای کُرد در شمال غرب سوریه هستند.

ترکیه گروه ی پ گ را شاخه‌ای از گروه پ ک ک می‌داند که در جنوب شرق ترکیه دست به شورش زده است. آنکارا گروه پ ک ک را تروریستی می‌داند.

درگیری‌ها میان ترکیه و ی پ گ که هر دو متحد آمریکا هستند، روابط میان آنکارا و واشنگتن را دچار تنش کرده است. ترکیه از تصمیم آمریکا مبنی بر مسلح کردن ی پ گ در جنگ علیه داعش در سوریه انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

 

تشدید درگیری‌ها در شمال حلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار