معاون بیل کلینتون: ترامپ، عامل یکپارچگی کشورهای جهان در خصوص تغییرات آب و هوایی است

معاون بیل کلینتون معتقد است تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، موجب یکپارچه شدن کشورهای جهان در برابر بحران تغییرات اقلیمی شده است.

ال گور: ترامپ، عامل یکپارچگی کشورهای جهان در برابر تغییرات آب و هواییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «ال گور»، معاون بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و از فعالان محیط زیست در مصاحبه ای اعلام کرد جامعه جهانی می داند آمریکا تحت حکومت ترامپ با مشکلات فراوانی مواجه است.

او گفت:  جهانیان همانند مردم آمریکا به نوعی چشم به رئیس جمهور ترامپ و سیاستهای وی دوخته اند. برخی از مردم همچنان معتقدند که ترامپ قادر به انجام هر کاری است اما بیشتر مردم سعی می کنند ریاست جمهوری او را درک کنند. جهانیان نیز همانند مردم آمریکا سعی دارند ریاست جمهوری ترامپ  و اشتباهات او را درک کنند.

این سیاستمدار آمریکایی که فعالیت های گسترده ای در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام داده،  ادامه داد:  تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، موجب یکپارچه شدن کشورهای مختلف جهان در برابر بحران تغییرات آب و هوایی  شده است. این اقدام ترامپ سبب هماهنگی مثبت کشورهای جهان و همچنین ایالات آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی شده است.

گور در پایان اظهار داشت: با خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس، بقیه کشورهای جهان اعلام کرده اند که اقدامات پیشگیرانه خود را برای مقابله با بحران زیست محیطی با سرعت بیشتری اجرایی می کنند. این یکی از نشانه های منزوی شدن آمریکا در جهان است.

دونالد ترامپ ماه گذشته با خروج از معاهده آب و هوایی پاریس که به امضای ۲۰۰ کشور جهان رسیده، به شعار انتخاباتی خود جامه عمل پوشاند. وی همچنین به دنبال احیای صنعت زغال سنگ است که مهمترین عامل در افزایش گرمایش جهانی محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا معقتد است موضوع گرمایش جهانی حقه‌ای است که چینی‌ها برای محدود کردن اقتصاد آمریکا پیش کشیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار