بیرجند؛

شناسایی 100 درصدی معلولان روستایی در برنامه cbr

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند از شناسایی 100 درصدی معلولان روستایی در برنامه cbr "توانبخشی مبتنی بر جامعه" خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛شرفی مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:با استفاده از تسهیل گران محلی روستایی و هزینه کرد مشارکت مردمی روستا خدمات مورد نیاز جامعه هدف روستایی به سمت مؤسسات مردم نهاد سوق داده می شود .

وی افزود:هدف بهزیستی این است که با کاهش تعدادی از مشکلات در دوران ابتدایی زندگی افراد جلوی برخی از معلولیت ‌ها گرفته شود که لازمه موفقیت بهزیستی همراهی و همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها در تمامی بخش‌ها به ویژه در بخش اجتماعی است.

شرفی با بیان اینکه بهزیستی به 14 هزار و 482 نفر به صورت مستمر و غیر مستمر خدمات ارائه می دهد،گفت:رویکرد بهزیستی حرکت  به سمت فعالیت های تخصصی است .

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند به طرح آماز اشاره کرد و افزود:این طرح به صورت پایلوت در شهرستان بیرجند اجرا و در زمینه پیش از ازدواج به زوجین خدمات ارائه می دهد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته گفت:اجرای طرح مشاوره ژنتیک،تأسیس مرکز تأمین توسعه شهید فیاض بخش،فعال شدن کارگاه های تولیدی معلولان در قسمت خواهران با بهره گیری از ظرفیت خیرین و فراهم سازی و بهره مندی از زیرساخت های انشعابات رایگان گاز،آب،برق و فاضلاب برای 500 واحد مسکونی مددجویان در شمال شهر از جمله این فعالیت ها است .

شرفی به افزایش پایگاه های خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی در مناطق آسیب خیز و حاشیه اشاره کرد و افزود:این پایگاه ها با هدف اطلاع رسانی و آموزش مردمی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به صورت پایگاه های دائمی ثابت و سیار در مناطق مهر شهر،حاجی آباد،انقلاب،شهرک بهزیستی ،بوستان توحید،موسی بن جعفر و کاظمیه خدمات ارائه می دهند .

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند هدف از افزایش مراکز غیردولتی و خصوصی را کاهش تصدی گری و ایجاد فضای رقابت در ارائه خدمات مناسب و مطلوب عنوان کرد .

وی از افزایش 200 درصدی میزان مشارکت‌های مردمی در بحث حمایت‌های اجتماعی گروه‌های هدف بهزیستی در بیرجند خبر داد و اظهار کرد:کمک به تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر از دیگر اقدامات بهزیستی بوده است .

شرفی با اشاره به تاسیس 6 مهدکودک جدید گفت:با توجه به اینکه برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در مناطق کم برخودار دیده می‌شود سعی کرده‌ایم خدمات خود را به سمت این مناطق سوق دهیم که در این راستا برای راه‌اندازی مهدکودک‌ها در شمال شهر بیرجند مجوز فعالیت صادر شده است

انتهای پیام/غ

رویکرد بهزیستی،حرکت به سمت فعالیت های تخصصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار