هیاهو برای هیچ؛

لغو شد ؛ اجرا شد، تایید شد تکذیب شد

خبرهایی از لغو و تایید برگزاری دربی سرخابی ها در آلمان، به صورت متناوب در روزهای اخیر شنیده شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، «لغو شد ؛ اجرا شد. تایید شد تکذیب شد.» این ها آخرین خبرهایی بوده که در روزهای گذشته درباره شهرآورد سرخابی های تهران در رسانه ها منتشر شده است. لغو این بازی البته واپسین خبری بود که از زبان مسئول روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در رسانه ها منتشر شد. مدتی پیش بود که خبر برگزاری شهرآورد هشتاد و پنجم سرخابیها مثل توپ صدا کرد و تایید مسولان ذی ربط نیز برگزاری این بازی را محتوم و قطعی نشان می داد.

انتشار خبر برگزاری این مسابقه، سرآغاز انتشار انواع اخبار و شایعات گوناگون پیرامون این مسابقه شد وسخنان ضد و نقیض مسئولان مربوطه هم، ارتفاع دیوار این شایعات را بالاتر برد. «برگزاری بازی در تاریخ 25 تیر»، «برگزاری آن در تاریخ 31 همان ماه»، «لغو بازی» و ... تنها نمونه ای از اخبار گوناگونی بود که در کوی و برزن و فضای مجاری پخش می شد.
البته معمولا تا بوده، در شهراورد تهران شایعات نقش مهمی بازی کرده اند و می کنند. خصوصا در این موقع از سال که تعطیلی فوتبال در لیگهای مختلف دنیا و لیگ کشور، فرصت پرداختن به شهرآورد را که وجهی دوستانه هم دارد بیشتر فراهم می کند. موضوع دیگر اینکه بحث برگزاری شهرآورد هشتاد و پنجم که به شکل دوستانه و حتی در خارج از کشور ، موضوعی نبود که مسئولان دو تیم پرطرفدار پایتخت به راحتی با آن کناربیایند. چراکه به تجربه ثابت شده است باخت در شهرآورد تهران هرچند به شکل دوستانه هم برگزار شود، برای تیم بازنده تبعات نامطلوبی را حتی تا مدّت ها بعد از بازی به دنبال دارد و تمام باشگاه اعم از مدیریت و کادر فنی و بازیکنان و هواداران را تحت فشار روانی قرار می دهد. اما درباره مسابقه پیش رو شاید درخواست و فشار حامی مالی بود که مسئولان دو تیم پایتخت را مجاب کرد که خواه با اکراه و خواه با اشتیاق حاضر شوند که در دهه سوم تیر مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

البته شاید وجود منافع مالی و پولی که از قبل این مسابقه به ظاهر دوستانه نصیب هر دو تیم می شد، برگزاری مسابقه برای نخستین بار در خارج از کشور و حتی اجرای طرح تامل برانگیز انتخاب بازیکنان دو تیم از سوی هواداران و شایعاتی که در صورت صحت، حضور کادر فنی را در درون زمین مسابقه ممکن می کرد، سبب می شد که این دو باشگاه با خیالی آسوده تر و انبساط خاطربیشتر تن به برگزاری این بازی دهند.


روزهای گرم دهه دوم تیر هر چه بیشتر می گذشت، تنور شایعات نیز داغتر از قبل می شد. عدم موافقت پلیس فدرال آلمان با برگزاری این بازی که ممکن بود به لغو آن منجر شود، با موافقت چند روز بعد این نهاد امنیتی، سنگ دیگری را از پیش پای مسئولان ایرانی برگزار کننده ی مسابقه برداشت. تاریخ برگزاری مسابقه ی سوپر جام باشگاه های کشور در تاریخ 30تیر، دغدغه دیگر مسئولان برگزاری مسابقه بود، چراکه برای پرسپولیسی ها دیدار سوپرجام با نفت تهران به سبب رسمی بودن مسابقه و اضافه کردن جام آن به دستاورد های قبلی، بسیار مهمتر و ارزشمندتر قلمداد می شد و حتی خبرهایی مبنی برعدم حضور سرخ پوشان در شهرآورد به همین علت به گوش می رسید.

نماینده ی حامی مالی باشگاه های پرسپولیس و استقلال هم در یک کنفرانس خبری گفته بود زمان قبلی برگزاری این بازی 25تیر بوده است اما رایزنی ها و صحبت های صورت گرفته با فدراسیون فوتبال، این بازی را شش روز به تعویق انداخته است. این پایان ماجرای این کلاف سردرگم نبود؛ چراکه بحث درباره ی ورزشگاهی که قرار بود میزبان مسابقه باشد نیز، اخباری مبنی بر گفت و گوی علی دایی با مسئولین باشگاه آرمینیا بیله فلد و واسطه شدن او را به دنبال داشت که گویا سابقه ی حضور و آشنایی وی با این باشگاه منشأ خیر شد و گره از این ماجرا را گشود. انتشار خبری مبنی بر عدم پخش زنده ی مسابقه ی شهرآورد از صداوسیما سبب شد که رئیس کمیته ی مسابقات لیگ از لغو این بازی خبر دهد. سعید فتاحی گفته بود حامی مالی این مسابقه برگزاری بازی را منوط و مشروط به پخش زنده ی تلویزیونی کرده است، هرچند اتفاقاتی که در ادامه افتاد و عدم لغو بازی نشان می داد که حامی مالی دو باشگاه از قصد قبلی خود منصرف شده است.

نکته ی عجیب درباره ی این مسابقه ی پر شایعه آن بود که به هواداران دو تیم اجازه داده شده بود با ارسال پیامک، در تعیین ترکیب تیم های محبوبشان دخالت داشته باشند، اتفاقی که از ارزش و جدّیت مسابقه ی مذکور بیش از پیش می توانست بکاهد. نکته ی دیگر آن که به اذعان شیرازی نماینده ی حامی مالی سرخابی ها، مقدمات برگزاری این بازی برای فصل قبل پیش بینی شده بود که با توجه به ناهماهنگی های ایجاد شده در آن زمان، برگزاری آن مسابقه لغو و به نیم فصل منتقل شد که در آن برهه نیز برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ماجرا را منتفی کرد.

به هرحال، گرچه قرار بود مسابقه ی دوستانه ی سرخابی های پایتخت که هشتاد و پنجمین مصاف آن هاست، در تاریخ 31 تیر برگزار شود؛ اما به نظر می رسد برنامه ریزی نامناسب و نا هماهنگی های مختلف باعث شد که دیروز پندار خمارلو، رئیس روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با اعلام خبر منتفی شدن این مسابقه، آب پاکی را بر روی دست همگان بریزد و پرونده ی آن را بدون آن که آغاز شده باشد، ببندد. اکنون سرخابی ها که از دربی زود هنگام و شکست احتمالی درآن رهیده اند، با خیالی آسوده تر پا به عرصه ی رقابت های لیگ برتر می گذارند و آن چه می تواند برای مسئولان برگزاری این مسابقه پند آموز باشد، نگاهی دیگر بار به حدیثی از امام جواد (ع) است که می فرمایند:« اظهار چیزی پیش از آن که پایدار و قطعی شود، باعث تباهی آن می شود.» پس مسئولان این مسابقه و تمام رویداد های ورزشی این چنینی، از این پس بهتر است زمانی خبری را در بوق و کرنا کنند که تمام مقدمات آن را فراهم کرده باشند. شهرآورد برگزار نشده ی هشتاد و پنجم را اگر بخواهیم در سه کلمه خلاصه کنیم، همان عنوان یادداشت حاضر است: هیاهو برای هیچ. هر چند احتمال دارد برگزار شود. اما قطعا مردم را دیگر از این همه شایعه خسته کرده است.

انتهای پیام/

سرنوشت نامعلوم دربی 85

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خوبه لغو شد / اجراشد/ تایید شد/ تکذیب شد .خخخ
آخرین اخبار