اهواز؛

طرح قرآنی «رحله ۳» چشم انتظار حمایت دستگاه‌های فرهنگی

مسئول شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان خوزستان اجرای طرح قرآنی «رحله ۳» را نیازمند حمایت حمایت دستگاه های فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد یادیار، مسئول شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان خوزستان با بیان اینکه طرح «رحله ۳» با موضوع حفظ ۴ جزء قرآن 20 تیرماه امسال در شهرستان سوسنگرد، ایذه، آبادان و دزفول اجرا شده است، گفت: اجرای این طرح در شهرستان‌ها به ویژه نقاط محروم، نیازمند حمایت دستگاه‌های فرهنگی شهر و استان می باشد.

 

وی بیان داشت: ۳۸ نفر در سوسنگرد، ۵۲ نفر در ایذه، ۸۵ نفر در آبادان و ۴۱ نفر در شهرستان دزفول این دوره را می‌گذرانند، البته این تعداد در یک هفته نخست ریزش خواهد داشت و افرادی که بتوانند این دوره را که به مدت ۵۵ روز برگزار می‌شود، بگذرانند در مصاحبه پایانی شرکت می‌کنند و در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند دوره حفظ یک ساله قرآن کریم را آغاز کنند.

 

یادیار تصریح کرد: مربیان این طرح غالباً حافظانی هستند که در طرح رحله شرکت کرده و علاوه بر آن دوره ۲۰ روزه تربیت مربی حفظ قرآن را نیز گذرانده‌اند.

 

مسئول شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان خوزستان با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند پشتیبانی مالی مسئولان است، اذعان داشت: این طرح به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود و مشکل اصلی شعب مجری این طرح در شهرستان‌ها به ویژه نقاط محروم، تأمین وعده‌های غذایی شرکت‌کنندگان این طرح است که شبانه روز در محل اجرای طرح حضور دارند.

 

وی اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم که از این طرح قرآنی حمایت کنند و خیرین را برای مشارکت در این کار دعوت نمایند.

 

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در طرح رحله، علاوه بر حفظ قرآن، از برنامه‌هایی چون آموزش تجوید، جلسات روزانه تفسیر و مفاهیم قرآن بر اساس صفحه حفظ شده، کلاس هفتگی اخلاق و اردوهای پایان هفته بهره مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.