درخواست رئیس‌جمهور فیلیپین برای تمدید حکومت نظامی تا پایان سال 2017

«رودریگو دوترته» از کنگره فیلیپین خواست حکومت نظامی را در جزیره میندانائو تا پایان سال 2017 تمدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سخنگوی «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین، اعلام کرد وی درخواستی را به کنگره این کشور ارائه داده است مبنی بر اینکه با تمدید حکومت نظامی در جزیره میندانائو تا پایان سال 2017 موافقت شود. به این ترتیب نیروهای ارتش فیلیپین فرصت کافی برای سرکوب کامل شورشیان مسلح، که در بخش‌هایی از جنوب این جزیره مستقر شده‌اند، به دست می‌آورند.

 «ارنستو آبلا»، سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین، در این باره گفت: او (رئیس‌جمهور) با گروه‌های تروریستی محلی و هر مورد دیگری که امنیت عمومی را در میندانائو تهدید می‌کند، مقابله خواهد کرد.

میندانائو دومین جزیره بزرگ فیلیپین با 22 میلیون نفر جمعیت است. در تاریخ این جزیره همواره گروه‌های جدایی‌طلب مارکسیست وجود داشته است. فعالیت گروه‌های تروریستی مائوته و ابوسیاف در میندانائو موجب شد از 23 مه در این جزیره حکومت نظامی اعلام شود. گروه‌های تروریستی تسلط بخش‌هایی از شهر ماراوی را به دست گرفته‌اند.

درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش فیلیپین و تروریست‌ها در ماراوی هفت هفته به طول انجامیده است و تاکنون 500 نفر در این میان جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/

دوترته خواستار تمدید مدت زمان حکومت نظامی در فیلیپین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار