مادورو اظهارات موگرینی درباره ونزوئلا را گستاخانه دانست

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره این کشور را گستاخانه خواند و گفت ونزوئلا مستعمره این اتحادیه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد کشورش را گستاخانه دانست.

با ادامه بحران سیاسی در ونزوئلا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه از دولت ونزوئلا خواست طرح اصلاح قانون اساسی خود را متوقف کند.

او در اظهارات خود گفت: چنین اقدامی خطر دو قطبی شدن بیشتر کشور و تشدید درگیری را به همراه دارد. از همین رو ما گمان می‌کنیم دولت باید تصمیمی سیاسی برای کاهش تنش‌ها و فراهم کردن شرایط لازم برای از سرگیری فعالیت‌ها اتخاذ کند تا مذاکرات صلح‌آمیز از سرگرفته شود.

رئیس جمهور ونزوئلا در پاسخ به این اظهارات موگرینی گفت: مسئول سیاست خارجی اروپا به دولت ونزوئلا دستور می‌دهد. این گستاخی است. وی با خودش چه فکری می‌کند؟ که ما در سال 1809 هستیم که از اروپا دستور می‌گرفتیم؟ ونزوئلا کشوری آزاد با تمامیت ارضی است و از هیچ کس دستور نمی‌گیرد. این مردم ونزوئلا هستند که در مورد کشورشان تصمیم می‌گیرند. ونزوئلا مستعمره اتحادیه اروپا نیست.

انتهای پیام/

مادورو در واکنش به اظهارات موگرینی: ونزوئلا مستعمره اتحادیه اروپا نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
اگه کشوری بخواد حرفای گستاخانه نشنوه و مورد حمله قرار نگیره و جرات تحریمشو نداشته باشن باید و باید قوی بشه.
چه اقتصادی و چه نظامی.

که در این دوره زمانی موجود جهان قدرت نظامی مهمتره
آخرین اخبار