کولیوند در حاشيه نخستين همايش ملى پدافند بيوسايبرى در نظام سلامت؛

هکر‌ها قصد دارند با هدف رعب و وحشت نظام سلامت را زمین گیر کنند

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هکر‌ها قصد دارند با هدف رعب و وحشت نظام سلامت را زمین گیر کنند، گفت: در حمله سایبرى ۲۰۱۷ به نظام سلامت در دنیا ایران آسیب ندید.

هكرها قصد دارند با هدف رعب و وحشت نظام سلامت را زمين گير كنندبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛كوليوند سرپرست اورژانس کشور در حاشيه نخستين همايش ملى پدافند بيوسايبرى در نظام سلامت در سازمان پدافند غيرعامل در جمع خبرنگاران با اشاره به تهديدات سايبرى در حوزه سلامت، گفت: يكى از مراكز حساس كشور بيمارستان ها، مراكز بهداشتى درمانى، سازمان انتقال خون و ساير مراكز مرتبط با سلامت است كه اين زيرساخت ها مورد تهديدات سايبرى قرار دارند.

وى ادامه داد:هدف اين تهديدات سايبرى ايجاد رعب و وحشت و سرقت اطلاعات است تا با حملات سايبرى به كشور آسيب وارد كرده و نظام سلامت را زمين گير كنند .

کولیوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت در وزارت بهداشت برای مقابله با تهدیدات بیوسایبری گفت: شناخت تهدیدا‌ت و تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت برای مقابله با حملات بیوسایبری از اقداماتی است که در وزارت بهداشت صورت گرفته تا اجازه ندهیم مورد تهدید قرار بگیریم و در صورت بروز خسارت آسیب‌ها را جبران کرده و دوباره مورد تهدید قرار نگیریم.

 وی افزود: تمام نظام سلامت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند تا بستر‌های این حوزه در کشور غیرقابل نفوذ باشند و در این راه از کمک متخصصان سازمان پد‌افند غیرعامل استفاده می‌کنیم.

 کو‌لیوند درباره حملات سا‌یبری هکرها در سال ۲۰۱۷ به نظام سلامت جهان گفت: در سال ۲۰۱۷ شاهد حمله هکرها به نظام سلامت انگلیس و بسیاری کشور‌های دیگر بودیم که یک باج‌افزار به سیستم‌های سلامت بسیاری کشور‌ها حمله کرد، اما به کشور ما موفق نشدند که به نظام سلامت نفوذ کنند.

 وی به آمادگی در برابر حملات بیوسایبری در نظام سلامت اشاره کرد و افزود: بالا بردن سطح آگاهی کاربران نظام سلامت که از سیستم‌ها استفاده می‌کنند مهم‌ترین موضوعی است که باید در این حوزه به آن توجه کرد همچنین باید زیرساخت‌ها و امنیت آن‌ها مورد توجه قرار بگیرند و به همین منظور نخستین همایش ملی پدافند بیوسایبری در نظام سلامت را در سازمان پد‌افند غیرعامل برگزار کردیم.

وی آموزش را یکی از نکات مهم در برابر حملات سایبر‌ی معرفی کرد و گفت: همیشه نیاز به آموزش وجود دارد، زیرا در هر لحظه امکان حمله هکرها و تهدید وجود دارد و در این زمینه باید هوشیار عمل کنیم.

انتهای پیام/

وقتی هکرها صنعت پزشکی را هدف می‌گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار