بجنورد؛

خسارت میلیونی چرای غیرمجاز به مراتع بجنورد

از ابتدای امسال چرای غیرمجاز دام ۱۰۴ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۰۰ ریال به مراتع شهرستان بجنورد خسارت وارد کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ حسن ایزانلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنوردگفت: در این مدت هشت فقره پرونده چرای غیرمجاز دام تشکیل‌شده که یک هزار و ۸۵۰ رأس دام غیرمجاز به مراتع شهرستان بجنورد این میزان خسارت برآورد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ظرفیت مجاز،چرای دام در مراتع منطقه وجود دارد که از خانوارها انتظار می‌رود تعادل بین مرتع و دام را حفظ کنند.

ایزانلو تصریح کرد: درسال گذشته ۳۵ فقره پرونده در زمینهٔ چرای غیرمجاز دام تشکیل شد که سبب شناسایی ۱۰ هزار و ۳۱۷ رأس دام غیرمجاز شد.

وی خسارت برآورد شده چرای غیرمجاز دام در سال گذشته را ۹۱۵ میلیون و ۵۱۳ هزار ریال برشمردو اظهار کرد: چرای بیش از ظرفیت در مراتع سبب تخریب اراضی می‌شود.

وی با بیان این که به‌منظور ساماندهی وضعیت دامداران و اجرای طرح‌های مرتع‌داری تشکیل شرکت تعاونی فراگیر دامداران در شهرستان بجنورد در حال اجرا است و تا چند ماه آینده در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود،گفت: دامداران برای بهبود وضعیت خود و رفع مشکلات قادرند برای دریافت تسهیلات صندوق اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجنوردگفت: این طرح برای بهبود اصلاح مراتع، مدیریت مرتع و منابع طبیعی با استفاده از پتانسیل دامداران و جوامع ملی مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/آ

چرای غیر مجاز دام در مراتع بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.