فرماندار قصرشیرین؛

پتانسیل های تجارتی و کشاورزی می تواند آمار بیکاری را کاهش دهد

فرماندار قصرشیرین گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نيازمند عزم ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛فرماندار قصرشیرین در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قصرشیرین گفت:استان کرمانشاه یکی از سه استان اول در رتبه بیکاری است و با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگی که در زمینه تجارت و کشاورزی وجود دارد نباید این آمار به کرمانشاه اختصاص پیدا کند.
وی گفت: قصرشیرین با داشتن دو مرز رسمی با کشور عراق در حوزه تجارت پتانسیل‌های زیادی دارد و همچنین در بخش کشاورزی و شیلات از قطب‌ها کشور هستیم با تصویب منظقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و جذب سرمایه گذاران در این زمینه می‌توان بخشی از معضل بیکاری این شهرستان و استان کرمانشاه برطرف شود.
داود یاوری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت:طرح ملی اشتغال فراگیر که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال کشور رسیده است چشم انداز ایجاد ۹۷۰ هزار شغل را در کل کشور دارد که سهم استان کرمانشاه از آن بیش از ۴۶ هزار شغل است.
وی گفت: بیشترین سهم اعتبارات و هم چنین مشوق‌ها بیمه کارفرما و طرح کارورزی به این استان داده شده است سهم استان کرمانشاه برای توزیع مشوق‌های اشتغال زا در سال ۹۶ حدود ۵ درصد است که بیشتر از تمامی استان‌های کشور است.
وی گفت: در جلسه کارگروه اشتغال استان ۲۴ ظرفیت و پتانسیل برای قصرشیرین در نظر گرفته شده است که تجارت، عتبات عالیات و کشاورزی اولویت‌های نخست آن هستند.
 
انتهای پیام/پ
 

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قصرشیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار