مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

موضوع نقد کتاب در ایلام در مسیر پیشرفت قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: موضوع نقد کتاب در ایلام در مسیر پیشرفت قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌محمد نیاکان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار داشت: کتاب، دروازه‌اى به سوى گستره‌ دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکى از بهترین ابزارهاى کمال بشرى است (مقام معظم رهبری).

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کتاب و کتابخوانی از شاخصه‌های فرهنگی هر ملتی است. کتاب قرار است باب گفت‌وگو را با افراد بگشاید و بر سطح دانش و معرفت افراد و جامعه بی‌فزاید، علاوه بر محتوای کتاب، بخشی از افزایش سطح فرهنگ جامعه از طریق نقد کتاب اتفاق می‌افتد، با نقدِ آثار، پویایی و نشاط بازار نشر حفظ شده و نه تنها از تکرار نشر کتب بی‌کیفیت جلوگیری می‌شود، بلکه به افزایش کیفیت آثار، کمک شایان توجهی خواهد شد.

نیاکان با بیان اینکه در سال گذشته شش کتاب در ایلام نقد شد، اظهار داشت: امسال برای نقد 12 کتاب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در ابتدا که بحث نقد کتاب مطرح شد، اینگونه برداشت شده بود که قصد بر تخریب است، ولی ما به نقد کتاب اعتقاد داشتیم و بر این نظر بودیم که در آینۀ نظر اساتید، صاحب نظران و فرهنگیان باید مشخص شود که کتاب منتشر شده برای استان ایلام چه آورده‌‌ای دارد و آیا از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر؟ و با این اعتقاد، کار نقد کتاب شروع شد که اکنون چون درختی روبه رشد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: در هر سال بهترین کتاب‌های سال قبل نقد می­‌شود، برای مثال در سال 96، بهترین کتاب‌های سال 95 در بوتۀ نقد قرار می‌گیرند تا افراد گمان نکنند شتاب زده می‌توان کتابی را منتشر و ارزیابی کرد؛ به علاوه کتاب‌هایی برای نقد گزینش می‌شوند که متمایز و با کیفیت باشند تا هر کسی خود را مؤلف نداند.

وی تصریح کرد: برنامه نقد کتاب به عنوان یک برنامه ساماندهی شده در مدار فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

برنامه ریزی برای نقد 12 کتاب طی امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.