دامغان؛

رشد دریافت اظهار نامه‌های مالیاتی استان

دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی استان نسبت به سال قبل ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ عباس بی‌نیاز مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با امام‌جمعه دامغان به میزبانی دفتر وی ضمن اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی تحقق مالیات محوری به‌عنوان یک اصل مهم تلقی می‌شود، گفت : افزایش دو برابر اظهارنامه ‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال۹۵، نشان از ترویج فرهنگ مالیات و همچنین پذیرش آن توسط عامه مردم است.


عباس بی‌نیاز افزود: دریافت اظهارنامه ‌های مالیاتی برابر قانون انجام می‌گیرد و تا ۳۱ خرداد ماه امسال بیش از ۱۰۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت شد، یعنی صاحبان مشاغلی که تاکنون اظهارنامه را ارسال نکرده بودند نیز به این کار تشویق شدند که این امر بسیار شایان توجه است لذا امیدواریم حداقل ۵۰ درصد این اظهارنامه‌ها برابر دستورالعمل ماده ۱۰۰ قطعی شوند.


وی تصریح کرد: باهدف کمک به واحدهای صنعتی، تولیدی و واحدهای کوچک و متوسط بالغ بر۳۰۰ بخشنامه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صادر و به استان‌ها ابلاغ و در تحقق اهداف سازمان تمامی بخشنامه‌های صادره به‌صورت جامع و کامل عملیاتی شده است.


بی‌نیاز اظهار داشت : یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان امور مالیاتی بحث اعتمادسازی بین سازمان با مؤدیان مالیاتی است و اعتمادسازی با رویکرد عدالت مالیاتی به‌عنوان یک موضوع مهم در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه استان سمنان فرار مالیاتی به‌صورت جامع و کامل و تعریف ‌شده که قانون درباره آن صحبت می‌کند نداریم، بیان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی و برخورد جدی و قانونی با فاکتورهای جعلی و صوری در دستور کار اداره کل است چراکه در اقتصاد مقاومتی تحقق مالیات یک اصل و محور محسوب می‌شود و مالیات به‌عنوان درآمد پاک، در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود تا ما بتوانیم با درآمد پاک و به دور فساد مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.


وی بابیان اینکه درسالجاری ۲۸هزار اظهارنامه مالیاتی در استان دریافت شده است، اظهار داشت: نیمی از این اظهارنامه‌ها منجر به توافق شده اما درباره بدهکاران سال گذشته باید گفت چنانچه بدهکاری این افراد تا پایان سال ۹۵ در منابع مختلف پرداخت ‌شده باشد از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه قابل‌ بخشش برخوردار خواهند شد.


حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان امام‌جمعه دامغان نیز در این دیدار بابیان اینکه پرداخت به ‌موقع مالیات به رشد و توسعه کشور کمک فراوان می‌کند، گفت: مالیات برای توسعه و آبادانی و جلوگیری از گسترش فقر در جامعه است لیکن باید فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه به ‌خوبی نهادینه کنیم اما از سوی دیگر نظام مالیاتی باید در راستای حمایت از تولید و فعالیت سالم اقتصادی باشد.


انتهای پیام / ذ


دریافت 28 هزار اظهار نامه مالیاتی در استان در سالجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.