ثبت جهانی گلیم شهرستان سیرجان

فرماندار سیرجان گفت : این شهرستان به عنوان شهر جهانی گلیم در آستانه ی ثبت جهانی است .

ثبت جهانی گلیم شهرستان سیرجانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان گفت : سالانه 40 هزار مترمربع گلیم در سیرجان بافته می شود.


وی افزود : 17 هزار بافنده گلیم در این شهرستان که تنها چهار هزار نفر آن بیمه بافندگی دارند سالانه 40 هزار مترمربع گلیم می بافند .


مکی آبادی گفت : با این اقدام افتخار آفرین خلاقیت های هنری که حاصل سرپنجه زنان روستایی و عشایر سیرجان و بر گرفته از تلاش و هنرخلاق آنان است، ملی و جهانی خواهد شد.


فرماندار سیرجان افزود : از 2 سال پیش استعدادها و زیرساخت های هنر گلیم زنان روستای دارستان که از نامش پیداست، تقویت شد تا بتوانیم سیرجان را به عنوان شهر جهانی گلیم و دارستان را به عنوان دهکده جهانی گلیم معرفی کنیم.


وی گفت: این رویداد ملی و میهنی که موجب افتخار استان پهناور کرمان است، شنبه آینده مورد بازدید داوران بین المللی قرار می گیرد.


فرماندار سیرجان افزود : گلیم شیرکی پیچ به معنای گلیمی است که شریکی زنان روستایی می بافتند و نقش آن از ذهن پاک و هنر این زنان بر روی بافته ها نقش می بست و امروز این هنر چشم جهانیان را گرفته تا ثبت جهانی شود.



انتهای پیام /س

 

 گلیم شهرستان سیرجان در انتظار ثبت جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.