تیترامشب/

پاتک شدیدالحن ایران به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

درحالی که آمریکائیان در تلاش اند تا به هر بهانه ای از مفاد برجام خارج و تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال کند مجلسان با تصویب طرحی 8 ماده ای پاسخی قاطع به آمریکائیان را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی «مقابله با قدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه» گفت: آمریکا تلاش کرد تا بعد از برجام فضای ایران هراسی و ایران گریزی را در سطح بین الملل ترویج کند که ما هم برهمین اساس این طرح یک فوریتی را به مجلس بردیم که با رای حداکثری تمامی نمایندگان خانه ملتع به تصویب رسید.


پاتک شدیدالحن ایران به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

 

او با اشاره به مواضع آمریکا در 1+5 که متفاوت با اروپائیان بود افزود: آمنریکائیان چه در آن زمان و چه در حال حاضرمواضع خصمانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاض کرده است به گونه ای که امروز هم در تلاش است تا به بهانه های مختلف تحریمهایی را علیه ایران اعمال کند، بررسی های ما نشان می دهد که این روند ضد ایرانی آمریکا، همچنان ادامه خواهد داشت لذا با این شرایط مجلس نمی توانست نسبت به آن بی تفاوت باشد.

او گفت: به نظر ما آمریکا به دنبال ادامه تحریم ها علیه ایران و مانع تراشی بیشتر علیه جمهوری اسلامی است.

رحیمی با بیان اینکه رفتار سنتی آمریکا با همه ملل دنیا به صورت سنتی سلطه گرایانه بوده است گفت: بعد از وقوع انقلاب هیمنه پوشالی آمریکا فرو ریخت لذا آمریکا سیاست دشمنی با ملت ایران را در پیش گرفت و سال به سال بر شدت آن افزود، موضوعی که واکنش صریح جمهوری اسلامی ایران منجر شده است.

او با بیان اینکه در قانون اساسی نفی سلطه گری و مبارزه با ظالم در دستور کار جمهوری اسلامی قراردارد افزود: این امر اساس روابط خارجی ما در رفتار با همه ملل دنیاست، اینکه ما از همه ملل مظلوم دنیا در مقابل ظالمین و مستکبرین دفاع کنیم، همین امر موجب شده تا آمریکایی ها با اساس انقلاب مشکل دشته باشند تا جایی که در محافل سیاسی خود به صورت علنی صحبت از تغییر نظام جمهوری اسلامی می کنند.

او با بیان اینکه تناقضات رفتاری آمریکایی ها موضوع جدیدی نیست، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که ایرانیان به تعهدات برجامی خود پایبند هستند لذا آنها به سراغ ایران هراسی در سطح بین الملل رفته اند تا با ناامن نشان دادن ایران فضای اقتصادی پسابرجام را از ایران بگیرند که تا کنون مثل تمامی نقشه هایشان شکست خورده اند.

او گفت: به عقیده ما آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا به صورت ظاهری خود را با 1+5 همراه نشان دهند و از برجام خارج نشوند اما در مقابل ایران را از منافع پسابرجام محروم کنند.

او در واکنش به علاقه آمریکایی ها در ایجاد کانالی برای طرح گفتمان با ایرانیان گفت: آمریکایی ها بهتر است بجای آنکه به دنبال کانال گفتگو با ایران باشند نزاکت گفتگو را یاد بگیرند.

فلاحت پیشه عصو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیگر مهمان برنامه گفت: همه فراکسیون های مجلس حتی مخالفان هم رای دادند. 6 نفر مخالف داشتیم که در مجموع 212 نفرموافق به این طرح رای دادند که بی سابقه است. در مجلس هشتم در طرحی در دفاع از قربانیان ایرانی حمله شیمیایی 202 نفر رای دادند. مخالفین همه نظر به عملیاتی شدن طرح داشتند.

وی گفت: نخبگان سیاسی در ایران به وحدت لازم در سیاست خارجه رسیده اند. امریکا یازده سال تلاش کرد تحریم ها را فرامرزی کند و دنیا را با خود همسو کند اما این بخش از دنیا بعد از برجام از از تحریم ها جدا شدند و به جنبه مشارکتی رسیدند.

فلاحت پیشه گفت: امریکا تلاشش این است که ایران به پسا برجام نرسد و به انواع و اقسام ترفندها متصل شده اند و تحت کشوری که اقدامات بی ثبات ساز دارد قصد دارند ایران را از مزایای پسابرجام محروم کنند اما دیدیم که ایران کار با دنیا را ادامه داده است. ما معتقدیم تقابل با امریکا را باید متقابلا انجام دهیم. حقوق ما در گذشته تضییع شده است. پیام این بود که وقتی امریکا سیاست مقابله با ایران را دارد مجلس نیز یکدست و مانند امریکا مقابله کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادمه افزود: ترامپ بعد از روی کار امدن دوبار تمدید تعلیق تحریم ها را تایید کرد. یک بار هم پایبندی ایران به برجام را تایید می کند اما دوباره ایران را تحریم می کند. در برجام آمده است که هرگونه تحریم نقض برجام است که این نشان دهنده این است که هم روح برجام هم نص صریح برجام به وسیله امریکا با تحریم های دوباره نقض شده است. امریکایی ها سعی در منزوی کردن ایران داشتند و می خواستند در این زمینه به اجماع بین المللی برسند که نتوانستند.

وی افزود: زمانی که ایران با کاهش فعالیت های هسته ای به برجام عمل کرد نشان دهنده همکاری ایران است. اقای ظریف می داند که ایران پایه های خود در برجام را بوسیله عمل به تعهدات محکم کرده است همچنان که دیده ایم سازمان ملل در گزارشات خود عمل به تعهدات خود را تایید کرده است اما امریکایی ها در عمل نتوانستند به برجام عمل کنند. امریکا به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کاملا عقلانی عمل کرده است و بهانه ای دست امریکا نمی دهد.

جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس مهمان تلفنی برنامه با اشاره به اهداف پشت پرده آمریکائیان از اعمال تحریمهای ضدایرانی در سنا گفت: آمریکایی ها در تلاش اند تا نگذارند تا ایرانیان از فرصت پسابرجام استفاده کند لذا برای دست یابی به این اهداف شوم تاکنون 60 طرح را به سنا برده اند تا بلکن به کمک آن ایران را از حق مسلمشان دور کنند.


پاتک شدیدالحن ایران به تحریم های ضد ایرانی آمریکا

 

او افزود: مجلس هم با طرح «مقابله با قدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه» نشان داد که با وجود همه اختلاف نظرها، همه فراکسیون ها پای منافع ایران و ایرانی ایستاده اند.

او با اشاره به مفاد این طرح افزود: در این طرح 8 بخش پیش بینی شده که موضوعات مختلفی از جمله توجه به نقض حقوق بشر، توجه به تناقضات رفتاری وزارت خارجه آمریکا که بازتاب شرایط مبهوت کنونی آمریکاست، را مورد توجه قرار داده است زیرا از یک سو آمریکاییان دم از حقوق بشر می زنند اما از سوی دیگر با افراطی های منطقه طرح دوستی و نزدیکی می ریزند لذا مجلس راهبر اقدامات تقابلی را در دستور کار قرار داد، اینکه چه کسانی طرف برخورد ما خواهند بود؟ اقدامات تقابلی طرح و با شیب پلکانی اجرایی خواهد شد.

او افزود: ما تکالیفی را برای نهادهای نظامی و اطلاعاتی و امنیتی تعریف کرده ایم، پاسداشت از سپاه پاسداران به عنوان نهادی برآمده از دل انقلاب توجه ویژه شده و نیز برای نیروی قدس به عنوان حامی محرومین تکالیفی تعریف شده است.

او با بیان اینکه تقویت صنایع موشکی بعد دیگری از این طرح 8 ماده ای را به خود اختصاص داده است به عملکرد نیروی قدس اشاره کرد و افزود: نیروی قدس و نحوه برخوردشان با تروریست ها موضوع دیگری بود که در این طرح به آن توجه شده است.

او با اشاره به ریشه های دشمنی ایران با ملت ایران گفت: آمریکایی ها در دوران مذاکرات هسته ای به تعهدات خود پایبند نبودند زیرا آنها همواره به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی بودند موضوعی که هرگز به آن دست نیافتند.

او با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها افزود: بد عهدی آمریکا ریشه در گذشته دارد، با رفتن اوباما و آمدن ترامپ در سیاست های آمریکا نوعی دوگانگی ظهور کرد که به خوبی نشان می دهد آمریکا از یک سو به دنبال پایبندی ایران به تعهدات برجام است و از سوی دیگر با اعمال نفوذ به دنبال تغییری در رای و نظر آژانس است که در هردو نقشه خود با شکست روبرو شده است.

او با بیان اینکه رفتارهای دوگانه آمریکا جامعه بین المللی را با سوالی بزرگ مواجه کرده است گفت: یک اجماع بین المللی در باره آمریکا بوجود آمده و آن این است که «در حالی که ایران به مفاد برجام پایبند است چرا آمریکا با محوریت خشونت به دنبال اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

او افزود: آمریکا با این رویکرد به جامعه بین المللی نشان داده که در هیچ موضوعی قابل اعتماد نیست چرا که آمریکائیان حتی به تعهدات نیم بند خودشان هم وفادار نیستند، چه برسد به تعهدی الزام آوری همچون برجام، لذا امروز جوامع بشری به خوبی فهمیده اند که آمریکا بیشتر از آنکه به دنبال حقوق بشر و دموکراسی باشد تنها با سردادن شعارهایی به دنبال استثمار بیشتر ملت هاست.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مرگ بر دولت امریکا ومنافقین وقبائل وهابی وصهیونیزم غاصب واشغالگر .درود خدا بر مبارزان حق طلب .
آخرین اخبار