تغییر ناعادلانه حکم نظامی قاتل صهیونیست از زندان به حبس خانگی

حکم سرباز صهیونیستی که پس از به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی به ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود، پس از گذراندن ۳ ماه در زندان، به حبس خانگی تغییر یافت.

حبس خانگی سرباز صهیونیست پس از قتل جوان زخمی فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک سرباز صهیونیست که به جرم به شهادت رساندن یک فلسطینی در شهر اشغالی «الخلیل» به 18 ماه حبس محکوم شده بود، پس از گذراندن 3 ماه در زندان، آزاد شد و در حبس خانگی قرار گرفت. این سرباز عضو نیروهای مسلح رژیم‌ صهیونیستی (IDF) است. متهم که «الر آزاریا» نام دارد زمانیکه جوان فلسطینی زخمی شده بود و توان حرکت نداشت به سر او شلیک کرد. آزاریا در ژانویه 2017 از سوی دادگاه نظامی تل‌آویو گناهکار شناخته شد.

حکم او در یک دادگاه تجدیدنظر نظامی در حال بررسی است و در 30 ژوئیه نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود. تا زمان اعلام حکم جدید آزاریا، او در خانه پدرش در «رمله» تحت حبس خانگی خواهد بود. در 12 سال گذشته این نخستین باری است که یکی از سربازان IDF چنین حکمی را دریافت می‌کند. این موضوع موجب دودسته شدن جامعه صهیونیست‌ها درباره‌ چگونگی برخورد با اعمال نیروهای جنگ رژیم‌صهیونیستی شده است.

فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق بشری به حکمی که برای این سرباز صهیونیست صادر شده اعتراض کرده‌اند و می‌گویند مجازات این سرباز برای قتلی که انجام داده و با استفاده از موبایلش ضبط شده کافی نیست. بر اساس قوانین در فلسطین اشغالی، حداکثر حبس برای قتل یک شخص 20 سال است. اما به نظر می‌رسد این سرباز پس از گذراندن 12 ماه حبس آزاد شود. همچنین چندین مقام عالی‌رتبه خواستار بخشش او شده‌اند.

خانواده‌ جوان فلسطینی کشته شده خواستار صدور حکم حبس ابد برای قاتل فرزندشان شده‌اند. پدر این جوان در مصاحبه با رسانه ها گفت: «حکمی که برای او صادر شده کمتر از مجازاتی است که یک کودک فلسطینی بخاطر پرتاب سنگ دریافت می‌کند.»

انتهای پیام/

تغییر مجازات سرباز  صهیونیست قاتل جوان فلسطینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۶
خوب است رژیم صهیونیستی به این قاتل صهیونیست یک مدال شجاعت هم بدهد . وقتی یک مشت قصاب انسانها را به صورت یک حکومت جعلی به مردم فلسطین تحمیل کردند ، دیدن این قبیل نمایشات مسخره از حقوق بشر هم توسط صهیونیست ها قابل پیش بینی است .
آخرین اخبار