کتابی درباره چگونگی «تربیت فرزند» معرفی شد

کتاب «تربیت فرزند» شامل سلسله مباحث تربیتی حجت‌الاسلام حبیب‌ا... فرحزاد در برنامه «سمت خدا»، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ کتاب «تربیت فرزند»، حاصل سلسله مباحث تربیتی حجت‌الاسلام حبیب‌ا... فرحزاد در برنامۀ تلویزیونی «سمت خدا» است که با استقبال وسیع مخاطبان رسانۀ ملی روبرو شده است.

با توجه به اهمیت فرزندپروری دینی در ساخت آیندۀ جامعۀ اسلامی، مطالب این کتاب با رویکرد اسلامی بیان شده، و در ضمن ارائۀ مباحث، از کلی‌گویی پرهیز شده و با ذکر مصادیق ملموس، جنبۀ کاربردی آن رعایت شده است. برای مثال وقتی از رفتار با کودکان یا جایگاه دختر و پسر در تربیت دینی سخن به میان می‌آید، موارد آشکاری ذکر می‌شود تا ذهن مخاطب به ابعاد مختلف موضوع نزدیکتر شده و آن را در عرصه تربیت فرزند خود قابل اجرا یابد. از این رو باید این کتاب را اثری مناسب برای آنهایی دانست که می‌خواهند به معیارهای دقیق و عملی تربیت دینی دست پیدا کنند. اختصار مطالب در عین جامعیت که از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی برای مخاطبان امروزی است نیز در کتاب «تربیت فرزند» رعایت شده تا مخاطب در کوتاه‌ترین زمان نتیجۀ مطلوب خود از بحث را کسب ‌کند.

در روزگاری که محصولات فکری و ضدفرهنگی جهان غرب، منشأ اصلی بی‌خدایی در سراسر عالم، برای تمام سنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دسترس است، و حساسیت والدین در تربیت صحیح فرزندان خود به ویژه در خانواده‌های مذهبی، بروز و ظهور بیشتری یافته است؛ کتاب «تربیت فرزند» می‌تواند پاسخی مناسب به این دغدغۀ‌ مادران و پدران عزیز باشد که در فرصت‌های کوتاه خود در طول روز، با مطالعۀ مباحث خوب این کتاب به نحو شایسته بهره ببرند و موضوعاتی که در مواجهه با فرزندان به آنها نیاز دارند را بیاموزند.

این کتاب از انتشارات عطش در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۶
متاسفانه همسر بیخودی دارم اها مطالعه نیست فقط دنبال سریال و فیلم کاش می شد شرش از سرم کم بشه یدونه درد بخور بگیرم
آخرین اخبار