اردبیل؛

ایجاد 750 مرکز تخصصی قرآن کریم در کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۷۵۰ مرکز تخصصی قرآن کریم توسط آموزش و پرورش در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 750 مرکز تخصصی قرآن کریم توسط آموزش و پرورش در کشور راه‌اندازی شده که فعالیت‌های خود را به شکل تخصصی ادامه می‌دهند و نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان دارند.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در فصل تابستان در بین دانش‌آموزان کشور خبر داد و افزود: در این زمینه تمهیدات لازم اتخاذ شده تا دانش‌آموزان بتوانند با حضور در فعالیت‌های قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه داشته باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر با حضور بیش از هزار دانش‌آموز در اردبیل به کار خود پایان داد که این نفرات برگزیدگان بیش از هفت میلیون دانش‌آموز بودند که در مسابقات و برنامه‌های مختلف شرکت کرده بودند که به این مسابقات اعزام شدند.

مسیب‌زاده بیان کرد: بعد از بررسی داوران، نفرات برتر این دوره از مسابقات مشخص شدند که رقابت در این دوره از مسابقات به هیچ عنوان معنی نداشت چرا که هدف کنار هم قرار دادن دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآن کریم بود.

وی گفت: استان اردبیل میزبان بسیار شایسته‌ای برای سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان بود که این مسابقات در بخش دختران و پسران به نحو خوب و شایسته‌ای برگزار شد و اردبیل نشان داد که شایستگی میزبانی از مسابقات فرهنگی و قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی را دارد.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ قرآن کریم در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه اجرای طرح نورباران، یاوران نماز و آموزش حفظ آیات قرآن مد نظر قرار داده شده که به طور منظم این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.