شاهرود؛

نیمی از صادرات استان به شاهرود تعلق دارد

فرماندار شاهرود گفت : به‌طور میانگین شاهرود در چهار سال اخیر، ۵۰ درصد صادرات استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان گفت : در سال ۹۱، ۱۶۷میلیون دلار صادرات در استان صورت گرفته که ۸۰میلیون دلار آن یعنی ۴۸درصد به شاهرود اختصاص داشته است.


سید محمدرضا هاشمی افزود: در سال۹۲ نیز از مجموع ۱۹۱میلیون دلار صادرات استان، ۸۲میلیون دلار یا ۴۲درصد و در سال ۹۳ از مجموع ۱۳۹میلیون دلار صادرات استان، ۸۴ میلیون دلار یا ۶۰درصد مختص به شاهرود بوده که این امر نشان از ظرفیت‌های خوب شرق استان سمنان در مقوله صادرات دارد.


وی تصریح کرد : در سال ۹۴نیز از مجموع ۱۲۳ میلیون دلار صادرات استان سمنان ۶۲میلیون دلار یعنی ۵۰درصد از این میزان تنها از تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان، یعنی شاهرود بوده است که می‌ توان با تقویت زیرساخت‌ها از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.


فرماندار شاهرود اظهار داشت : ایجاد گمرک در شاهرود یکی از مطالباتی است که قطعاً می‌تواند به توسعه صادرات محصولات از شاهرود کمک کند که این زیرساخت امروز با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس، استاندار سمنان، مدیرکل گمرک استان سمنان و رئیس گمرک کشور در اولویت‌های کاری دولت قرار دارد و امیدواریم با ایجاد این زیرساخت شاهد تسهیل درروند صادرات تولیدات شرق استان سمنان باشیم.


وی در دیگر بخش صحبت‌های خود با اشاره به هفته قوه قضائیه، بیان کرد: امروز دستگاه قضا در شاهرود شاهد ورود ۳۵هزار پرونده در سال است که اگر هر پرونده دو سمت شاکی و متشاکی داشته باشد علناً شاهد درگیری ۷۰ هزار خانواده در شهرستان شاهرود هستیم که حجم بسیار بالایی است لیکن از دستگاه‌های دولتی انتظار می‌رود حداقل با رفع اختلافات درون‌سازمانی خود باری را بر دوش دستگاه قضای شهرستان نگذارند.


انتهای پیام / ذ


در سال 35 هزار پرونده قضایی به دستگاه قضایی در شاهرود می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.