عباسی معروفان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون و ۷۵۰ هزارتن رسید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۶ میلیون و ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به 6 میلیون و 750هزارتن رسیدحسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 6 میلیون و 750 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 8 هزار و 700 میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان خریداری شده است.

وی از پرداخت 60 درصدی مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت و مابقی به مرور پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته عباسی معروفان استان خوزستان با یک میلیون و 353 هزارتن، گلستان یک میلیون و 92 هزارتن و فارس 816 هزارتن بالاترین میزان خرید گندم را به ترتیب به خود اختصاص داده اند.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه 99 درصد میزان خرید دانه های روغنی مربوط به کلزا است، بیان کرد: تا کنون 173 هزارتن دانه های روغنی نظیر کلزا، گلرنگ و آفتابگردان با ارزش بالغ بر 430 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مطالبات دانه های روغنی تصریح کرد: 20 روز گذشته 100 درصد بهای دانه های روغنی معادل 340 میلیارد تومان پرداخت شد و مابقی مطالبات پیش بینی می شود که تا هفته آینده به حساب کشاورزان واریز شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
کشاورز
۱۰:۵۰ ۲۹ تير ۱۳۹۶
ماکشاورزان ساکن شهرستان ابدانان ازاستان ایلام اردیبهشت ماه گندم تحویل سیلودادیم متاسفانه هنوزپولمون ندادن ویانصف ونیمه پرداخت کرده اندبعدازگذشت نزدیک به سه ماه خواهشمندیم پیگیری نمایید باتشکر
آخرین اخبار