آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توسعه آموزش‌های مهارتی برای زندانیان با همکاری آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای توسعه مهارت‌آموزی زندانیان واجد شرایط تحت پوشش آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

توسعه آموزش‌های مهارتی برای زندانیان با همکاری آموزش و پرورشسید مصطفی آذرکیش‌ مدیرکل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حوزه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: این مسئله برای دانش‌آموزان واجب التعلیم‌ همچنین افراد بزرگسال در نظر گرفته شده تا بتوانند با مهارت‌آموزی به یادگیری حرفه‌ای بپردازند.

 وی ادامه داد: البته برای هنرجویان بزرگسال مدارس آموزش از راه دور در نظر گرفته شده که در اغلب مناطق به ویژه مناطق محروم به ارائه این رشته‌های مهارتی می‌پردازند.

 مدیرکل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رشته‌های مهارتی طیف وسیعی از هنرجویان را در بر‌می‌گیرد و عمده توجه ما بر این امر بوده که مهارت‌آموزی در برخی مناطق موجب حذف محرومیت شود.

 آذرکیش‌ افزود: برای خانواده‌‌های زندانی و حتی زندانیانی‌ دوره‌های مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده و تا پایان دوره متوسطه این برنامه را برای آنها اجرا می‌کنند.

 مدیرکل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه‌ای را بین آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها در سال 94 منعقد شده است که بر این اساس آموزش‌های مهارتی برای زندانیان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش این دوره‌ها با توجه به شرایط متغیر‌ است، یادآور شد: سعی داریم تمامی افراد واجد شرایط را تحت آموزش قرار دهیم و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای این مسئله انجام دادیم.

انتهای پیام/

 تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و سازمان زندان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار