فرانسه: مسئله ذخایر "آب سنگین" ایران حل شده‌ است

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد مسائل پیرامون ذخائر آب سنگین ایران از طریق رایزنی‌هایی در چارچوب کمیسیون برجام حل شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشستی خبری گفت اختلافات پیرامون اجرای توافق هسته‌ای ایران، از جمله مسائل مربوط به رسیدن ذخائر آب سنگین ایران به محدوده‌های مجاز در برجام، از طریق رایزنی حل شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوی «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اجرای برجام گفت: «توافق وین، روز 14ژوئیه سال 2015 میان گروه 1+5 و ایران حاصل و از 16 ژانویه 2016 اجرایی شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه اضافه کرد: « دوره یک سال و نیم بعد از اجرایی شدن این توافق در کل رضایت‌بخش بوده اما ممکن است مشکلات اندکی هم باشد که در گزارش‌های آژانس به آن اشاره شد.»

وی به عنوان مثال مدعی شد ذخائر آب سنگین ایران چندین بار از محدوده مشخص شده در برجام فراتر رفته است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «این مشکلات مربوط به اجرای توافق هسته ای، از طریق رایزنی‌هایی در چارچوب کمیسیون مشترک برجام حل شده‌اند.«

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین گفت: «رئیس‌جمهور مکرون بر اهمیت توافق وین تأکید دارد و گفت فرانسه خواستار مذاکره مجدد یا باز کردن دوباره پرونده این توافق نیست بلکه از اجرای کامل و جامع آن حمایت می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار