هاشمی عنوان کرد؛

امضای ۶ سند همکاری ایران و افغانستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت از امضای ۶ تفاهم نامه همکاری با افغانستان در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش تخصصی پزشکی، گردشگردی سلامت، انتقال خون و بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی وزیر بهداشت بعد از امضای اسناد همکاری‌های حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در کابل، سفر خود را در راستای گسترش روابط دوجانبه دو کشور در حوزه‌های آموزش پزشکی، بهداشت و درمان عنوان کرد و با اشاره به حضور بخش خصوصی و گرو‌های کاری از چند روز پیش در افغانستان، گفت: حاصل این حضور امضای ۶ تفاهم نامه در زمینه توسعه آموزش و ارتقای بهداشت عمومی، گردشگری سلامت و انتقال دانش و فناوری در حوزه تولید دارو در افغانستان و همچنین نقشه راهی است که در آینده همکارانمان در وزارت بهداشت دو کشور دنبال خواهند کرد.

وی افزود: تصورم این است که بخش خصوصی که مبنای همکاری‌های دوجانبه آنها براساس فعال بودنشان در هر دو کشور است از فرصت موجود حداکثر استفاده را ببرند و در آینده شاهد تغییرات جدی در حوزه‌های آموزش پزشکی، بهداشت و درمان خواهیم بود.

هاشمی سابقه دیرینه تاریخی، فرهنگی و اعتقادی مشترک دو کشور را زمینه‌های بسیار مهمی در جهت استفاده حداکثری برای تامین منافع ملت دو کشور افغانستان و ایران عنوان کرد.

وزیر بهداشت افغانستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور هاشمی وزیر بهداشت کشورمان و هیات همراه ایشان در افغانستان گفت: امروز در حوزه بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و تولید و واردات دارو برای افغانستان روز خوبی است و در این خصوص تفاهم نامه‌هایی هم با ایران امضا کردیم.

وی با اشاره به قرابت فرهنگی، زبانی و مشترکات دو کشور افغانستان و ایران گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها پیشرفت‌هایی در عرصه طبابت و اعزام پزشکان و آموزش آنان برای افغانستان ایجاد خواهد شد.

وزیر بهداشت افغانستان همچنین تصریح کرد: نهایت مساعدت را برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در بخش دارو فراهم خواهیم کرد، زیرا این اقدام زمینه‌ای است که در حوزه سلامت کشورمان توانمند باشیم.

وی یادآور شد: کشور ایران یگانه کشوری است که می‌تواند در حوزه سلامت بهترین کمک را به ما بکند.

انتهای پیام/ 

صادرات داروی ایران به افغانستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار